2.8

Clay Pigeons

Småstadsbon Clay har haft en affär med bästa kompisens fru. Han blir vittne till när kompisen tar livet av sig och försöker få det att se ut som om Clay mördade honom.

Originaltitel Clay Pigeons
Regissör David Dobkin
Manus Matthew L Healy
Genre Komedi, Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Joaquin Phoenix, Gregory Sporleder, Georgina Cates, Scott Wilson, Vince Vaughn, Janeane Garofalo, Vince Vieluf, Phil Morris, Nicole Arlyn, Joseph D Reitman

LuxLisbon2
2014-09-06
(Glomde granslos)
LuxLisbon2
2014-09-06
Country noir. Innehaller av 6 mina 20 favoritteman: cowboys, cynism, divor, identitetsbyten, slampor, samt skönhet. Det sista star mannen Vince Vaughn (oväntat, men den sadistiska cowboyn ar min ultimata typ) och Joaquin Phoenix (1998, fuckin' yum) for. Varfor kanner jag ett sant frandskap med/ dragning till psykopater? Ar det for att jag också ar for smart, uttrakad, charmig, frankopplad, utanför, ovanför, intensiv, komplex? Skapar min verklighet istället for att bara ta vad jag far? Ar det pga min pappa? Fast jag har empati? Jaja. Om jag en vacker dag blir knullad och mordad av en sociopat-cowboy blir det nog bra.
Ima_Tree
2011-07-15
Mssade lite i början, men det jag såg var stabilt. Bra spelat av de flesta. Skön stämning.
Dumeniendo
2007-08-28
Den är rätt skön egentligen. Närmare fyra än tvåa.
Papagiorgio
2007-04-22
Typiskt bra mitt-i-natten-film. Joaquin Phoenix, Janeane Garofalo och Vince Vaughn - alla tre är alltid bra.
bettyblue
2007-04-22
skum, på något sätt, men lyfts upp av fruktansvärt bra skådespelarinsatser. en rätt intressant film, egentligen
dedmike
2007-02-19
Andra gången på en vecka som jag ser Joaquin spela redneck (andra filmen var To die for). Han gör som vanligt en bra insats men jag kan ändå inte sträcka mig så högt som en trea.
Newt
2007-02-17
Som sagt lite b känsla över filmen men det känns ganska så medvetet. Skådespelet är grymt och Vaughns garv är så jävla ruggigt!! Filmen är väldigt väldigt rak och lättsmält och har en speciell känsla över sig och jag gillade den. Ett extra plus för att man får se en av filmhistoriens mest klassiska scener ur Alien också!!! Haha nästan det bästa i filmen men så är jag ju stort Alien fan också.
Krisp
2007-02-11
Hur många gånger tänker tv 4a visa den.. hmm.
Risk
2007-02-10