2.7

Class Rank

Det enda som håller Veronica tillbaka från sin dröm om att komma in på Yale är att hon är rankad som tvåa i sin klass. För att möjliggöra sin dröm smider hon en plan som går ut på att välja tonåringen Bernard till den lokala skolstyrelsen för att avskaffa rankingsystemet.

Originaltitel Class Rank
Regissör Eric Stoltz
Manus Benjamin August
Genre Familjefilm, Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Olivia Holt, Skyler Gisondo, Kristin Chenoweth, Bruce Dern, Nick Krause, Kathleen Chalfant, Peter Maloney, Danni Wang, Hawn Tran, Daryl J Johnson, Justin Carmouche

2019-09-15
Till en början var jag osäker på om jag skulle orka med en film om uppblåsta tonåringar med skev självbild, men de små liven växte på mig efterhand och de bildar till slut en ganska sympatisk duo som man kan hålla lite på. Skyler Gisondo gillar jag mer och mer, och jag hoppas få se honom i en riktigt bra roll någon gång, men det det är möjligt att det inte görs tillräckligt bra high school-filmer för att det ska kunna hända, och man får anta att hans karriär kommer börja dala när han har växt ur den sortens roller. Men han gör det bästa av den roll han har fått här och det lyfter filmen lite. Annars är det en hyfsat lyckad politisk satir som hellre är för snäll än för elak, med de fördelar och nackdelar det för med sig. Jag gillar hursomhelst att de nördar ner sig lite i det amerikanska politiska systemet, och det ger upphov till en del kul dialog. Ganska svag trea