2.8

Cinema Verite

I dokumentärserien "An American Family" fick 1970-talets amerikanska tv-tittare följa en vanlig familjs vardag i Kalifornien. Programmet blev en sensation och har kallats den första dokusåpan. Här berättas den sanna historien om hur det gick till när denna banbrytande dokumentär skapades.

Originaltitel Cinema Verite
Alternativ titel Cinéma vérité
Regissör Shari Springer Berman, Robert Pulcini
Manus David Seltzer
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Diane Lane, Tim Robbins, Thomas Dekker, James Gandolfini, Patrick Fugit, Kathleen Quinlan, Dendrie Taylor, Kaitlyn Dever, Matt O'Leary, Lolita Davidovich, Sean O'Bryan, Shanna Collins, Molly Hagan, Emilio Rivera, Johnny Simmons

Roswall
2017-12-14
En intressant film som säger en del om vår tids jakt på det itima och autentiska, det roll-lösa. Spännande även som historiedokument.
idaho1981
2015-11-14
Instressant historia, speciellt med tanke på att det bygger på verkligheten. Tim Robbins gör tyvärr en trist karaktär och det är inte förrän i slutet som det blir lite bättre. Gandolfini gör ett bra jobb. Diane Lane växlar mellan grymt bra i de naturliga delarna, men spelar över för mycket i de känslomässiga (upprörda) delarna tyvärr. Men helt ok film.
fridenpaden
2013-11-24
Mycket intressant. Blev kanske mer intresserad av själva originalet och mediahysterin runtomkring än själva filmen.
Razzel
2013-07-06
Bra film - varken mer eller mindre.
Zok
2012-10-13
Sevärd
Poker-Mange
2012-06-26
Helt ok film. Sevärd. Välgjord. Tony Soprano är bra som vanligt. Men det lyfter aldrig. Stark tvåa. som sagt helt ok film!

2011-06-19
En helt ok film!