2.3

Cindy and Donna

Cindy är en flicksnärta som uppfostras i förorten av sin alkoholiserade mamma och bor tillsammans med halvsystern Donna. När hon ser denne ha sex med sin pappa går det snabbt utför för henne.

Originaltitel Cindy and Donna
Regissör Robert Anderson (II)
Manus Barry Clark
Genre 70-tal, Drama
Skådespelare Debbie Osborne, Sue Allen, Nancy Ison, Cheryl Powell, Alice Friedland

Dele
2009-12-27
Mest en massa naket och sex utan någon större vettig anledning i denna halvsunkiga och smått obehagligt objektifierande onödighet.
DanielMott
2009-03-29
Jag fortsätter på drive-in-banan med Cindy and Donna. Filmen inleds på bästa manér med en anknytande och aningen bisarr låt ("When will you put your toys away and give your love"?!). Titelns Cindy och Donna är halvsystrar, med samma gnabbiga och trashiga mamma (vars skådespelerska själv kommenterat sin insats på IMDb), men med olika pappor. När Cindy ser Donna ha sex med hennes pappa går det snabbt utför för henne: hon börjar med att röka på med sin kompis Karen och hångla vilt med henne. Samtidigt börjar Donna vakna sexuellt allt mer och har ihop det med tre(!) unga killar. Snart blir Cindy förförd av Donnas pojkvän, men när Donna upptäcker dem gulla i sängen kastar hennes pojkvän ut henne och tragedin är ett faktum. Cindy and Donna är en riktigt sleazig historia som tyvärr dras ner av inslag som inte känns helt fräscha i dag, titelsången ger till exempel en fingervisning för att inte tala om alla frustande, svettiga män som gör vad de vill med kvinnorna i filmen utan att de förstnämnda protesterar det minsta. Den gnabbiga trashmorsan och den tidiga sjuttiotalskänslan tillsammans med ett ganska genomtänkt soundtrack höjer betyget till en tveksam tvåa.