2.6

C.H.U.D.

En rad mord begås i New York och allt pekar på att de begåtts av mystiska personer som lever i kloakerna..

Originaltitel C.H.U.D.
Alternativ titel CHUD
Regissör Douglas Cheek
Manus Shepard Abbott, Parnell Hall
Genre Skräck, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare John Heard, Daniel Stern, Christopher Curry, Kim Greist, Brenda Currin, Justin Hall, Michael O'Hare, Vic Polizos, Eddie Jones, Graham Beckel, Bill Raymond, Peter Michael Goetz, John Goodman, Jay Thomas, Hallie Foote, J C Quinn

Robkiller
2018-10-30
Kloakmonstrerna anfaller... rätt risigt egentligen, med fula monster och en kass handling.... men fungerar ändå.
KalleB
2018-06-18
Den har ju utan tvekan lite uppenbara bristen men det blir en ganska trevlig film. Fungerar bra som en dussindeckare med lite creaturinslag. Extra kul att "Marv" dyker upp
2016-12-29
En medioker b-skräckis som lyfts rejält av cool dialog, färgstarkt persongalleri och karismatiska skådespelare. Charmigt och tufft. (7+/15)
ItalyErik
2015-06-01
Inkompetent gjord underjordsskräckis med träbockar till skådisar. Bra användning av New York-miljöerna, men det är nog också allt.
ziferN
2013-04-23
Helt ok och underhållande 80-talare med en kul story men resultatet blev inte lika lockande som själva idén av filmen. Den är underhållande att kolla på men den håller inte intresset uppe hela vägen, men det räddas dock av härliga NY-miljöer. Sen så var det också lite kul att få se Goodman i en av hans första roller, samt så lockade filmen fram ett par skratt och så har jag en svag punkt för dessa filmer. Svag trea.
EvilNed
2013-04-23
Innan Marv rånade Peter McCallisters hus i Ensam Hemma så bekämpade de tillsammans slemmiga monster i denna ganska trista film. Älskar 80-tals skräck, så denna filmen borde inte ha så svårt att håva in mig. Tyvärr blev det ett stolpskott.
Screwface
2013-02-17
En klassiker i mina ögon! Så sjukt roligt kommentatorspår på Anchorbay region 1 utgåvan.

2012-05-24
En svag tvåa för detta grötiga elände som aldrig är på väg någonstans. Idén är lite intressant, men det gör bara besvikelsen desto större när man ser resultatet.
Henkepedia
2011-11-06
Ägde filmen på VHS från den tiden när de klippte ner filmerna rejält och var då besviken på slutet. Har nu sett den oklippta och den höjdes rejält i mina ögon.
amam
2011-11-05
Kul idé. Själva filmen handlar mer om konspirationen att dölja att det finns C.H.U.Ds i underjorden än själva monstren i sig. Det är först i den sista tredjedelen som det börjar hända såna saker och det är inte speciellt mycket då heller. Men en stark tvåa snittar den in sig på.