Chrystal

16 år efter en biljakt som slutade med sin sons död och frus invalidisering, kommer Joe ut från fängelset på jakt efter syndernas förlåtelse. Skådeplatsen är djupt inne i den amerikanska hillbilly-södern och musiken bidrar till miljöns realisering.

Originaltitel Chrystal
Regissör Ray McKinnon
Manus Ray McKinnon
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Billy Bob Thornton, Johnny Galecki, Grace Zabriskie, Lisa Blount, Ray McKinnon, Colin Fickes, Walton Goggins, Harry Lennix, Harry Dean Stanton

Kirikou
2006-02-09
Det är hjärtskärande. Musiken är gudomlig. Väldigt bra skådespel.
jaipie
2004-12-12
Är en sucker för rednecks, what can you say.
dalfeus
2004-11-29
Älskar Billy Bob Thornton och kanske ger filmen ett högre betyg än vad den egentligen förtjänar... Filmen är väl kanske inte biovärd, men hyrvärd.
mattsand
2004-11-22
snicksnack. tempot är bra, men hantverket taffligt. det är snyggt på fel ställen och fult på fel. det största problemet är dock att den känns extremt oärlig. det verkar som om en arty stadsbo har läst på om alla arkansasklichéer och blivit kär i dem. även om det inte är någon snäll skildring är det ändå en sorts bondromantik som är helt omöjlig att köpa. tänk änglagård fast till och med utan en bra story i grunden. håller med om att skådisarna levererar dock.
Stupidcornyboy
2004-10-26
men kom igen va?
camitz
2004-10-25
Mycket imponerande stämnings hantverk. Skickligt med kamera, ljus, musikläggning och inte minst skådespel. Tempo har dock stundom offrats.
camitz
2004-10-25