3.3

Christopher and His Kind

Den brittiske författaren Christopher Isherwood åker till ett dekadent Berlin år 1931 på inbjudan av sin vän W.H. Auden för att uppleva stadens subkulturer. Han tar arbete som privatlärare i engelska och blir bekant med Jean Ross som sjunger hellre än bra på en nedgången kabaréklubb i väntan på sin kommande skådespelarkarriär. Ingen av dem kan dock undgå nationalsocialisternas växande popularitet i landet och Isherwood tvingas göra svåra val när han förälskar sig i gatsoparen Heinz.

Originaltitel Christopher and His Kind
Regissör Geoffrey Sax
Manus Kevin Elyot
Genre Drama, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Lindsay Duncan, Toby Jones, Iddo Goldberg, Will Kemp, Tom Wlaschiha, Imogen Poots, Matt Smith (I), Pip Carter, Douglas Booth, Alexander Doetsch, Issy Van Randwyck, Perry Millward, Faolan Morgan, Gertrude Thoma

vamstad
2016-08-02
En film som tjänar på att vara mer verklighetstrogen än Isherwoods egna böcker men som tyvärr inte är fullt så bra som de är.
paninaro
2014-04-16
Småtrevlig i all sin enkelhet. Lite svajig ton, men den fick mig i alla fall att ta upp och läsa klart Goodbye to Berlin. Stark tvåa.
haajen
2013-10-16
En bra och intressant Tv-film som tyvärr känns lite för lång och episodisk, inte helt såld på Smith som Isherwood.
Taandborste
2012-12-30
Mycket bra i sin enkelhet. Blev även väldigt intresserad av att läsa Isherwoods böcker nu.