Christmas Eve

Filmen utspelar sig under ett strömavbrott i New York på julaftonskvällen och handlar om olika personers möten i ett flertal hissar som stannat.

Originaltitel Christmas Eve
Regissör Mitch Davis
Manus Mitch Davis, Tyler McKellar
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Patrick Stewart, Jon Heder, Cheryl Hines, Julianna Guill, Max Casella, Gary Cole, Shawn Southwick, David Bamber, James Roday, Christina Chong, Daniel Pirrie, Margaret Clunie, Lex Shrapnel, Juliet Aubrey, Owen Davis (II), Clara Perez, Steve John Shepherd
Filmnummer 119373

Lotso
2017-12-21
I sin helhet är Christmas Eve en film med en lovade premies. Sex olika grupper instängda i en hiss under julafton. Men den tar aldrig fart, och blir extremt långsam och tråkig. Karaktärerna är verken intressanta, somliga osympatiska medan andra är rent av creepy. Effekterna är usla för att säga det milt. Men det löjligaste av allt är just anledningen bakom att hissarna stannar. Det enda som funkar är slutet som inte är så förutsägbart som man tror. För filmen målar upp en ganska så uppenbar avslutning, men sedan gör något annorlunda. Men det räcker inte på långa vägar för att rädda filmen. Detta är en stel, tråkig film som bjuder på få skrattretande ögonblick.
ulpe01
2015-12-31
Titeln låter som en Garry Marshall-film, och filmen påminner lite om det med tanke på att vi har ett gäng historier som på ett eller annat sätt hänger ihop varandra, men istället för ett tjugotal kändisar och ett par okända skådisar har vi här det omvända. Och istället för någon typ av charm har vi ingenting alls. Bara osympatiska karaktärer i en massa hissar och jag brydde mig aldrig om hur det skulle gå för någon av dem. Boooooring.