C.H.O.M.P.S.

En ung uppfinnare bygger en robothund. Den har röntgensyn, superstyrka och kan känna av när ett brott begås i närheten och ingripa. En girig affärsman bestämmer sig för att stjäla robothunden.

Originaltitel C.H.O.M.P.S.
Regissör Don Chaffey
Manus Dick Robbins, Duane Poole, Joseph Barbera
Genre Familjefilm, Komedi, Science Fiction, 70-tal
Skådespelare Wesley Eure, Jim Backus, Valerie Bertinelli, Regis Toomey, Red Buttons, Larry Bishop, Hermione Baddeley, Conrad Bain, Chuck McCann

Raimo_1985
2014-03-30
Tokfilm! Haha. Jag såg den med ett öga och tyckte den var kul :)
2012-06-17
Varken det bästa eller sämsta man har sett i den härliga djurfilmsgenren. En del dumroliga moment bjuds man på, och bad ass-hunden är ju väldigt kul med sina repliker. Men tyvärr känns det väl aldrig som att filmen blir roligare än sin grundidé. Framför allt blir det alldeles för tjatigt, hur många gånger demonstrerar han den där cyborghunden egentligen? Händelseförloppet är ju i det närmaste identiskt varje gång också. Jag satt och halvsov mig igenom hela filmen (satt där och klippte med ögera), och hade ändå inga problem med att hänga med, det säger kanske en del om hur lite story det faktiskt fanns här. Vi djurfilms-entusiaster (för jag kan räkna mig dit) är ju glada över allt vi kan få dock, och här fanns det tillräckligt att glädja sig över för att tvåan åtminstone ska kännas stabil
paninaro
2012-06-16
Alltför länge har jag fått gå utan ett fix av den ypperliga glädjedrogen crazy djurfilm. Tyvärr så var just denna dos något av ett nedåttjack. Den svarta hunden gjorde ett bra jobb som allmän verbal uppfuckare, i övrigt visade crazyvisaren på alltjämt låga nivåer. Alla personer visade sig vara riktiga dolmar och upprepningarna var bra sövande. Dumheten i storyn höll överlag riktigt hög klass, vilket är ett plus, men jag behöver mer crazy inslag för att gå igång. Nu blickar vi framåt, vad är nästa djur på tur?
karlmats
2012-06-12
Djurfilm! Som jag har väntat. Så länge faktiskt att jag kan stå ut med att detta inte var mycket för världen. Den svarta hunden bidrar till en hel del skratt och den sedvanliga logikfrånvaron är bara positivt. Han killen som uppfinner hundjäveln är rätt mycket av en douche men både hans bait-tjej och hans korkade chef sköter sig helt okej. Jag kan dock inte få bort känslan av att det här säkerhetssystemet har vissa små brister i sin effektivitet, trots all positiv lobbyism. CHOMPS själv bidrar till flera roliga scener, han får både åka låda och smasha betongväggar, sånt värmer en frusen djurfilmssjäl. Överlag är det dock för mycket dumheter, för lite toppar, för många upprepningar och en alldeles för nedknarkad öppningsscen som är några faktorer som fäller filmen. Men en stabil 2a är det helt klart.
CaptainAwesome
2012-06-12
Den svarta hunden i början, som snackade som han var sprungen ur Spike Lees Do the Right Thing var filmens enda behållning. Ingen gick säker där, till och med grannkärringen fick sig en salva från hans vassa tunga. Däremot kan orginalhunden Rascal, hans ägare, ägarens flickvän och chef fara åt helvete. De var bedrövligt tråkiga människor. För att inte tala om C.H.O.M.P. S själv; hur dumt är det inte att programmera en cyberhund till vakthund om den ändå kan kontrolleras genom talkommande av alla, även tjuvar. Hur effektivt är det om hunden varje gång något blir stulet drar genom dörrar och fönster utan respekt för reparationskostnader. Tillbaka till ritbordet på den där cyberjycken, säger jag bara. Så här i efterhand var det kul att uppmärksamma att Larry Bishop var med i filmen, som också spelar Buds sviniga chef i Kill Bill 2.
Robkiller
2011-06-14
det här var rätt uselt, men hundfilmer var väl populära runt den tidpunkten.