2.1

Chill Factor

På en Söderhavsö pågår militära försök med ett kemiskt ämne. En dag går allt fel och arton militärer dödas. Bara två personer överlever och det är Dr Richard Long (som har skapat det dödliga ämnet) och major Brynner som var chef för operationen. Majoren blir dömd till några års fängelse och efter frisläppandet vill han hämnas. Dr Long såras dödligt av den hämndlystna officern, och med sina sista andetag ber han två män föra kemikalien i säkerhet.

Originaltitel Chill Factor
Regissör Hugh Johnson
Manus Drew Gitlin, Mike Cheda
Genre Komedi, Action, Thriller, Äventyr, 90-tal
Skådespelare Cuba Gooding Jr, Skeet Ulrich, Peter Firth, David Paymer, Hudson Leick, Daniel Hugh Kelly, Kevin J O'Connor, Judson Mills

Skapad 2019-12-14 av Rollywood
Amerikansk action med seg humor och tråkiga skådespelare. Ännu en form av story om två partners som inte kommer överens. Här ska en glassleverantör och ett butiksbiträde rädda världen genom ...   Läs mer »

ClaudeStrife
2016-01-03
En tvåa bara för att den var så utspårat rolig ??
2014-11-18
Det blir inte mycket mer förutsägbar action än detta och det värsta är att det ligger farligt nära B-filmskategorin. Det enda som håller samman denna filmen är Cuba Gooding Jr och Skeet Ulrich som innehar huvudrollerna i denna film. Detta lyckas de med trots att de är helt felplacerade för roller i en film som denna.
Robkiller
2013-05-03
Helt ok actionfilm där två killar råkar få tag i ett experimentellt massförstörelsevapen och måste nu bli av med det innan det hettas upp och detonerar. En del trevliga actionscener i en delvis ologisk handling. Tycker väl inte att någon av de iblandade direkt håller som huvudperson i en actionfilm, men överlag så fungerar det ändå.
Halofreak92swe
2012-04-21
Riktigt skön amerikansk 90-tals action-komedi. Cuba Gooding håller själv upp allting och han gör det galant! Hade hellre sett lite mer havok och förödelse från den där hemska bomben menmen är det hollywood-slut så är det antar jag. Stark 3.

2011-09-25
Jag skäms lite över att jag gillar den här. Den är så patetiskt förutsägbar och Cuba är med...men jag bara gillar den. Jag skyller på tantgenerna.
Emovies
2010-11-03
Okej film. Inte någon speciell story och man har sett det här förr. Dom bägge huvudrollsinnehavarna är väldigt underhållande och det är dom som håller filmen vid liv.
Djason
2009-10-26
Hyffsat underhållande b film. Man kan lugnt påstå att Cuba blandar och ger bland sina filmer.
Scrite
2009-07-14
Värdelös amerikansk action när den är som sämst...
sthlm_tjej
2008-04-13
fan jag kan göra en bättre film, men bra budskap
sparv
2008-01-05
när dom tog fram båten tänkte jag "åh det här kan bli kul" men fan vad lamt det var! och de onda var årets skämt, vad var meningen med det där fula leendet? skulle han se ondskefull ut? patetiskt. gah!