2.9

Child of God

Berättar om Lester Ballard, en våldsam man som försökt - och misslyckats - att leva utanför livets normer. Han flyttar till bergen i Tennessee där han bor i en grotta och faller djupare och djupare in i kriminalitet.

Originaltitel Child of God
Regissör James Franco
Manus James Franco, Vince Jolivette
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Scott Haze, Tim Blake Nelson, Jim Parrack, Steve Hunter, Brian Lally, Elena McGhee, Nina Ljeti, Nathan Mohebbi, Jeremy Ambler, Ethan Cline, Kristen Adams, Fallon Goodson, Trevor Pillinger, Ciera Danielle, Boyd Smith, James Franco

Asmorod
2019-01-22
Fullkomligt värdelös.
Dutch
2015-12-07
Mysfilm om en lätt psyksjuk person.
Zebulonm
2015-06-19
Inte min typ av film. Tycker den suger fett.
2015-04-24
Oj. Jag vet inte riktigt var jag ska börja, och än mindre var jag ska sluta. En rätt så händelselös film som aldrig blir tråkig. Det som jag i nittionio fall av tio skulle avfärda som billiga provokationer blir här en självklar del i det helgjutna formatet. Haze är fullkomligt lysande och personporträttet av huvudpersonen Lester Ballard likaså. Child of God har alla förutsättningar att bli odödlig som kultrulle. Tyvärr är tredje och sista akten inte lika bra som de två första. Det som byggs upp tar liksom inte vägen någonstans, och det känns nästan som att det tog slut på idéer. Men även om det mest blev ett "jaha?" av alltihop så måste de två förts akterna samt konceptet som helhet premieras. Det får bli en ultrasvag fyra. (10-/15)
lucas
2015-01-23
Mycket obehaglig att titta på.... Johan Elmander är uppenbarligen en mycket lovande skådespelare, passar ju bra när han är helt slut som fotbollsspelare.
VonDerStock
2014-12-30
Bra underhållning och trovärdigt. Förvånad att James Franco kunde så bra.
Noseman2005
2014-12-17
Jag missar antagligen poängen helt. Jag berörs nämligen inte alls av filmen och tänker mer på Haze's jobbiga sätt att prata än på hans handlingar. Månne är det här vad folk menar när de pratar om filmer som "pretto"... 5/10
Powha
2014-09-10
Lagom sinnessjuk.
kervisch
2014-09-02
3 av 5 godkänd
indygrinder
2014-06-20
Mycket bra filmatisering av Cormac McCarthys fantastiska bok! Trodde det skulle bli svårt att få till det fragmentariska och dialoglösa, men James Franco fixar biffen galant. Som en blandning mellan Deranged och Winter’s Bone; skitigt, mörkt och påträngande. Scott Haze spelar så bra att jag undrar om han möjligtvis är galen på riktigt och helt enkelt spelar sig själv.