2.5

Cherry 2000

Året är 2017 och romanser tillhör det förflutna och har ersatts av robotar som fungerar som playmates. När Sams Cherry 2000-robot får kortslutning tar han hjälp av en kvinnlig "spårare" för att hitta reservdelar.

Originaltitel Cherry 2000
Regissör Steve De Jarnatt
Manus Michael Almereyda
Genre Komedi, Action, Äventyr, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Melanie Griffith, Ben Johnson, Tim Thomerson, David Andrews, Harry Carey Jr, Pamela Gidley, Jennifer Mayo, Laurence Fishburne, Michael C Gwynne, Brion James, Marshall Bell, Robert Z'Dar, Howard Swain

ItalyErik
2022-09-13
En egen, kanske rentav unik B-film. Som en snällare version av Mad Max, med sexiga Melanie Griffith i en av huvudrollerna. Knappast ett mästerverk, men underhållande hela vägen och ambitiös och snygg trots den ganska uppenbart skrala budgeten. Regissören Steve De Jarnatt gjorde bara denna och ytterligare en film: Miracle Mile som kom ur året därpå. Den är betydligt starkare och filmen utspelar sig under enbart 70 minuter när en man försöker hitta sin flickvän, samtidigt som han vet att Rysslands kärnvapenlager har avfyrats och på väg i deras riktning. Kalla krigets skugga återfinns hos båda filmerna, i den andra explicit, som är väldigt förankrade i sin tid. Hur som helst floppade båda filmerna och en karriär var över.
papabobadiof
2015-12-22
alltså denna filmen är ju så jävla skönt urflippat bisarr?? Som en romantisk komedi-version av Mad Max typ! Älskar karaktärerna, särskilt beach resort-psykopaten Lester spelad av Tim Thomerson! Musiken känns helt jävla malplacerad dock? Basil Poledouris gjorde ju ett riktigt bra jobb med musiken i Conan Barbaren men här känns det helt out-of-tune, vilket iofs inte spelar nån roll eftersom hela filmen är ett bisarrt jävla misch-masch utan dess like...
Raimo_1985
2015-04-20
Stark tvåa på denna ganska snälla postapokalyps-film. Var trött när jag såg den verkligen, men en scen som fastnade var tokscenen i början med sweet love mitt i allt diskvatten! Haha! Starkt godkänt på denna.
dudson
2014-03-27
Ja sicken skräp film. men ändå ett kul tema med robotarna. sen är ju Melaine söt i sinn pott frila.
jeremy_jones
2012-07-20
En unken och oinspirerad besvikelse som saknar den charm och det driv som gjorde "Miracle Mile" så bra. (1/6)
2012-06-25
Helt otroligt idiotisk story som man med lite tur och mycket charm kom undan med under 80-talet. En del fräsiga actionscener och stiliga miljöer samt Griffith som underbar hjältinna. Sexistisk som få, men gjord med glimten i ögat.
stgurgel
2012-06-22
Totalt nonsens utan sans och logik. Även skådespelarinsatserna är bedrövliga men dialogen är fin. Hyfsat underhållningsvärde trots uselheten
craptastic
2012-05-22
Vilken jävla story, vilken action fest! Ändå fastnar det inte riktigt. Sevärd men inte så värst godkänt.
Kriffot
2012-04-07
En mans jakt på en ny knullrobot. Inte trodde man det upplägget kunde generera en så här bra film!
idd
2012-04-07
snyggt, dumt å fantaaastisk dialog!!