Chef

När kocken Carl Casper plötsligt säger upp sig från en fin restaurang i Los Angeles efter att ha vägrat kompromissa med sin kreativa integritet finner han sig plötsligt utan vare sig jobb eller plan. Han flyttar till Miami där han slår sig samman med sin exfru, sin vän och sin son och köper en food truck. På gatan hoppas Carl kunna återfinna sin passion för matlagning ? och därmed sin hunger efter både livet och kärleken.

Originaltitel Chef
Regissör Jon Favreau
Manus Jon Favreau
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Jon Favreau, John Leguizamo, Bobby Cannavale, Emjay Anthony, Scarlett Johansson, Dustin Hoffman, Sofía Vergara, Oliver Platt, Amy Sedaris, Robert Downey Jr, Russell Peters, Chase Grimm, Will Schutze, Gloria Sandoval, Jose C Hernandez

Skapad 2019-11-10 av HillMove
Hej Movielovers – jag har varit och tittat på filmen CHEF som inte, trots namnet, handlar om stökiga och kaxiga chefer som trycker ned sina undersåtar utan om en kökschef som lagar fantastisk mat...   Läs mer »

Albion
2024-01-05
Klämkäck men ganska tillrättalagd. Man blir glad och inte mycket mer att säga om det faktiskt. Betyget blir en 3;a
KyLLo
2024-01-03
Förutsägbar och klyschig matfilm. Rollpersonerna är inte heller bra. Självbelåtna och egotrippade, ena stunden svin och nästa änglar. Det bästa är musikvalet.
2023-12-15
Okomplicerad story och karaktärer som gör precis vad som förväntas av dem. Men det är en skön film med en rejäl dos matporr, svängigt soundtrack och en stor dos feelgood.
Dream
2023-12-10
Skön film, med underbart välvalt soundtrack rakt igenom samt riktig mat porr, men som redan sagts djupet och passionen saknas lite problemet är kanske för lite Scarlett Johansson då dem bitarna är fina, men sen å andra sidan så hade väl historien då tappat sin grund och blivit "Scarlett show" istället vilket inte är filmens mening. Film är som allt annat komplicerat ibland beroende på vad för slut resultat man är ute efter.
amam
2023-12-09
Ingen egentlig charm och inget djup. Förväntar sig lite mer från en film där samma person har skrivit, regisserat och spelar huvudrollen. Typ lite mer passion som glöder igenom i filmen.
Underdog
2023-02-16
Hade tjänat väldigt mycket på att vara lite mer low key/mindre Hollywood, samt i alla fall lite mörk här och där. Den totalt genomgående feelgoodkänslan och uppstaplandet av Hollywood stjärnskådisar gör inte denna film något positivt. Hade den varit mer indie och inte tappat sitt grundkoncept hade det nog kunnat bli rätt bra.
swecarlsson
2023-01-27
Den inspirerade mig att laga mat! Men lite för lång och lite för mycket av feel-good.
Miamia
2023-01-26
Den var väl mysig. Mycket matporr. Men så där perfekta är inga barn …
Starkbröl
2023-01-19
Hyfsat manipulativ feel-goodrulle med massor av komplett osannolika händelser travade på varandra, men utför sitt uppdrag, dvs att leverera känslor åt publiken och pengar till Jon Favreau/Hollywood. Och självklart vill både Sofia Vergara och Scarlett Johansson ligga med Favreau! Haha, så genomskinlig regissörsnarcissism... well well, att se några avsnitt av vilken halvmodern matlagningsserie som helst är intressantare ur matperspektiv, och ur ett filmperspektiv är filmen ett närmast perfekt "meh".
F-M-J
2019-09-28
Färdig med fripass åt filmer likt denna, alltså inte ett godkänt.