2.7

Charlie går till sjöss

En båtägare planerar att sänka sin båt under dess sista tur för att få ut försäkringspengarna. Charlie blir en av de ofrivilliga besättningsmännen på båten. Dessutom är Charlie förälskad i båtägarens dotter, som smugit sig ombord ovetandes om faderns planer.

Originaltitel Shanghaied
Alternativ titel Charlie Shanghaied, Charlie on the Ocean, Charlie the Sailor
Regissör Charles Chaplin
Manus Charles Chaplin
Genre Komedi, Stumfilm, Kortfilm, 10-tal
Skådespelare Charles Chaplin, Edna Purviance, Wesley Ruggles, John Rand, Bud Jamison, Leo White, Paddy McGuire, Fred Goodwins, Billy Armstrong, Lawrence A Bowes

Werim
2014-03-30
klart godkänd! älskar scenen då chaplin balanserar tallrikarna.
Jorgandr
2011-10-31
Tunn berättelse och inte tillräckligt med roliga stunts för att bära filmen, även om ett fåtal var riktigt bra. Men man ser här varför Chaplin blev mer och mer berömd med tiden.
booby
2010-12-28
Bla-Ha Bla-Ha Bla-Ha Bla-Ha. Det var inte mycket till underhållningsvärde i denhär skiten. Jag är besviken.
Astrojacob
2010-09-06
Usel bild på min kopia men ändå godkänt eftersom de halsbrytande scenerna knappt går att kopiera idag. Inget för sjösjuka hahahah. Trea trots tunn story.
julesetjim
2007-11-13
undrar om klubban är samma som i "His new job"?
W.Andersson
2006-04-11
Håller med om brickan...
Alexanderb
2005-09-04
Inte hans bästa men ändå ganska bra
mandarin_80
2003-11-11
Rolig för att vara en så tidig chaplin.
funkmask
2003-07-07
en bra tidig chaplin-kortfilm. den har en ovanligt fiffig story och humorn håller en ganska jämn nivå. sekvensen när båten kränger som värst och charlie snubblar runt och gör kullerbyttor med en stor matbricka i handen utan att tappa någonting är riktigt kul :)