2.8

The Last Kennedy

En titt på den politiska skandalen som förstörde Ted Kennedys presidentambitioner.

Originaltitel Chappaquiddick
Regissör John Curran
Manus Taylor Allen, Andrew Logan
Genre Drama, Thriller, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Jason Clarke, Kate Mara, Ed Helms, Bruce Dern, Jim Gaffigan, Olivia Thirlby, Clancy Brown, Taylor Nichols, John Fiore, Gillian Mariner Gordon, Katie Henoch, Lexie Roth, Angela Hope Smith, Vince Tycer, Victor Warren, David De Beck, Barry Press, Beth Petrou

KyLLo
2022-05-28
Som ofta i politiska filmer är det väldigt mycket prat med monoton röst. Sövande.
amam
2022-05-20
Bra hantverk, bra skådisar men inget som någonsin lyser till.
mammene
2018-12-09
Ingen överdriven dramatik, utan berättad på ett seriöst vis kändes det som. Skönt att man litar på att tittaren kan avgöra själv vad man ska tro och att inte försöka påverka. Att visa på att det är varken svart eller vitt, handlingar får konsekvenser och vad människor väljer att göra med dem. En intressant tid att skildra.
StureStenhög
2018-12-07
Uppfriskande med en film som vill berätta om en historisk händelse på ett seriöst sätt utan dramaturgiska överdrifter. Den säger heller aldrig åt oss att ogilla Ted Kennedy, istället låter man hans agerande tala för sig själv, och litar på att vi kan dra våra egna slutsatser av det. Jason Clarke är dessutom bra i huvudrollen, och Bruce Dern lyckas förmedla mycket med små medel. Regin är lite ljummen dock. Ett kompetent hantverk, varken mer eller mindre
kexchokladet
2018-08-19
Intresssant story, snyggt gjord film men med en annorlunda casting hade det kunnat bli ännu bättre.
pontuselias
2018-07-06
Intressant historisk händelse, men lite menlöst utförd