2.2

Chaos Walking

I Prentisstown har Todd blivit uppfostrad till att tro att en bakterie har utrotat alla kvinnor medan ett konstant oljud har lämnats till de kvarvarande männen. Efter att ha upptäckt en tyst oas i våtmarkerna skickar hans surrogatföräldrar iväg honom med en karta över en ny värld, ett meddelande och många obesvarade frågor.

Originaltitel Chaos Walking
Regissör Doug Liman
Manus Patrick Ness, Christopher Ford
Genre Action, Äventyr, Science Fiction, 2020-talet
Skådespelare Tom Holland (III), Daisy Ridley, Mads Mikkelsen, Ray McKinnon, Nick Jonas, Kurt Sutter, David Oyelowo, Demián Bichir, Óscar Jaenada, Olunike Adeliyi, Bethany Anne Lind, Mylène Dinh-Robic, Blane Crockarell, Isabelle Giroux, Tara Nicodemo, Claudia Besso, Vincent Leclerc, Jazzy Ellis, Tyrone Benskin, Bobby Hernandez, Yadi Nieves

niebaotan
2021-04-28
Vilket fullständigt haveri till film.
Supernaut
2021-04-09
Sub-par YA-trams. Idéen om de synliga tankarna funkar kanske bra i boken den bygger på, men det fungerar inte ens på det konceptuella planet i filmen. Lägg till det att i princip allt är ett förvirrat hafsjobb. Dålig, dum och tråkig.
2021-04-09
Jag gillar idén och filmen är väldigt snyggt gjord. Här finns verkligen massor med potential men det tar dom sig inte särskilt långt med. Den är rätt platt och småstyltig men ändå lite charmig och väl underhållande. Holland och Ridley är bra i rollerna och håller filmen vid liv. En stabilstark tvåa som bjöd på en trevlig kväll. Men inte mer än så.
Engravadlax
2021-04-03