2.8

Chaos

En lugn vardagsmorgon. Ingen på banken har upptäckt de fem maskerade män som plötsligt håller alla gisslan. Polisen är snabbt på plats, men gängledaren Lorenz vill bara förhandla med den före detta polisen Quentin Conners, som sätts i tjänst igen tillsammans med den unga nyrekryterade polisen Dekker. Ingen av dem kan förutse det som kommer att hända. Plötsligt har rånarna sluppit undan i ett kaos av skott och explosioner. Jakten sätter igång, men vem är det egentligen som Conners och Dekker jagar? Och har någonting egentligen stulits från banken?

Originaltitel Chaos
Regissör Tony Giglio
Manus Tony Giglio
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Wesley Snipes, Jason Statham, Ryan Phillippe, Henry Czerny, Kimani Ray Smith, Justine Waddell, Michael Adamthwaite, Emy Aneke, John Cassini, Mike Dopud, Pascale Hutton, Damon Johnson, Rob LaBelle, Nicholas Lea, Natassia Malthe, Jessica Steen

Andreas_
2021-11-17
B-films regissör försöker sig på att göra något storslaget och extraordinärt och misslyckas totalt såklart, det är en story som hade kunnat bli något intressant då det är lite twist n turns och saker som man inte riktigt ser komma, det är väl det enda som räddar denna film från att bli totalt sågad, för även om Statham och Snipes är bra actionskådisar så har dom inte mycket att jobba med här och just denna film hade kunnat ha vilka skådisar som helst och varit exakt samma film, Statham och Snipes hade lämpat sig bättre för någon högoktanisk action med mycket pang pang och kampsport...här är det bara en mer kriminaldramatisk historia och allting känns riktigt B...allt från effekter till skådespeleri (utöver Statham och Snipes förstås) och framförallt med en horribel Ryan Phillipe...hur är det ens möjligt att han får roller och framförallt i något som marknadsförs som en häftig action...nej det är inte konstigt att denna film åkte direkt till DVD hyllan och blev begraven där, för någon bio kvalitet är det verkligen inte...undvik är mitt tips, åtminstone om man är ute efter vad man tror kommer bli en härlig actionfest, för detta är så långt ifrån action man kan komma, men är man sugen på ett kriminaldrama eller en "inside man light" version, så kan man ju ta sig tid att kika in denna, betyget blir en medel 2:a
Robkiller
2018-04-15
Standard polisthriller med en del hyfsade skådisar som lyfter den i alla fall lite grann. Får duga.
2016-10-08
Tråkig, intetsägande och förutsägbar film med dåliga skådespelarinsatser (även för en actionfilm). Har bara sett den en gång och det räcker.
ToddDowney
2015-12-05
Oerhört förutsägbar. Godkänd tack vare Ryan Philippe.
GinNTonic
2015-09-11
Krystat och b:igt. Rätt kassa actionscener och dålig klippning. Svag tvåa.
Dutch
2015-07-18
Ofantligt bra film, not.
2014-11-18
Jag måste säga att jag hade större förhoppningar än vad filmen lyckades leverera. Med härliga Jason Statham, Ryan Phillehe och Wesley Snipes hade jag hoppats på så mycket mer. Nu får man sig dock en härlig dos av action, twist and turns men dialogen känns ibland torftig och de andra skådisarna utöver de tre nämnda imponerar inte.
Murvel48
2013-09-27
Den gamla vanliga standardunderhållningssmörjan.
jlam
2013-09-12
Snårig rulle som väldigt gärna vill vara genialisk och lyckas delvis. När lammen tystnar-blinkningen på slutet gillas.
Afflicter
2013-08-11
Hade inte alls förväntat mig en så här okej film. En ganska tydlig miss man gjort, dock, är att försöka få Wesley Snipes verka smart.