2.6

Cecilie

Lärarinnan Cecilie har just flyttat till ett nytt hus med sin man Mads och påbörjar en ny lärartjänst på traktens skola. Hon har tidigare haft mentala problem, och ganska snart börjar hon återigen hallucinera kraftigt, om en våldtäkt på en ung flicka i en skog. Hennes läkare avfärdar inte hennes övernaturliga berättelser som alla andra, utan börjar forska bland byns gamla skelett i garderoben...

Originaltitel Cecilie
Regissör Fabian Wullenweber
Manus Nikolaj Arcel, Rasmus Heisterberg
Genre Thriller, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Sonja Richter, Anders W Berthelsen, Claus Riis Østergaard, Lars Mikkelsen, Thomas W Gabrielsson, Kurt Ravn, Morten Suurballe, Peder Holm Johansen, Julie Grundtvig Wester, Petrine Agger, Mille Dinesen, Janus Nabil Bakrawi, Niels Weyde

2018-03-07
Ännu en film att hata !!!
TheHorrorfan
2017-08-26
Tråkigt. Fast den är ju ifrån Norden, så vad förväntar man sig.
Hypostas
2014-06-27
Ingen höjdare direkt. Betyg: tvåa; ej sevärd.
StureStenhög
2011-12-16
Kanske inte direkt en originell thriller, men den gör jobbet. Det är spännande, underhållande och bra berättat. Storyn duger, och man lyckas undvika att falla in i en massa fånigheter och överdramatiseringar. Jag känner också att jag helt enkelt gillar skräckthrillers i den här stilen. Så det räcker till en svag trea
mammene
2011-12-12
Våra danska grannar har ännu en gång bevisat att de kan göra bra film. Här balanserar man mellan psykos och det okända och det var riktigt bra gjort. Några logiska luckor fanns som jag inte riktigt fick ihop, men om det beror på manuset eller mig låter jag vara osagt!
Hanness
2011-08-06
Inget vidare men den gick att se , en svag 3a.
Lavinia
2009-11-22
helt okej, stundtals mycket bra och spännande men fanns en hel del svackor som drart ner betyget. Foto och stämnig hör till fördelarna, lite stapplande story till nackdelarna
Razzel
2009-11-18
Habil thriller som länge var värd en fyra men som tappade på slutet. Känns inte omöjligt att filmatiseringen av "Låt den rätte komma in" har sneglat på denna, både ljus och filmspråk är väldigt likt..
Beccson
2009-11-17
Jodå, fin film. Så som i princip alla andra såna här filmer. :)
Tauriel
2009-11-17
Besviken, inte alls min smak...