2.4

Cat's Eye

I tre olika skräckhistorier finns det en katt som vittne. I den första historien får en man väldigt hård hjälp för att sluta röka, i den andra tvingas en man anta ett vad han inte vill anta och i den tredje kommer en katt till räddning mot ett elakt troll. Efter en bok av Stephen King.

Originaltitel Cat's Eye
Regissör Lewis Teague
Manus Stephen King
Genre Komedi, Thriller, Skräck, 80-tal
Skådespelare Drew Barrymore, Charles S Dutton, James Woods, Robert Hays, Kenneth McMillan, Alan King, Candy Clark, James Naughton, James Rebhorn, Mike Starr

Robkiller
2018-01-04
En katts äventyr genom 3 episodfilmer av Stephen King. Egentligen var väl ingen av episoderna någon direkt höjdare, särskilt inte den sista, men håller väl ändå intresset uppe hyfsat...
HerrNenne
2017-12-12
De tre episoderna hänger samman sådär va. Men det går att titta på, speciellt den första är faktiskt rätt bra och man hade velat se mer. Andra är mest en anekdot och tredje har inte åldrats så bra och känns inte som om den vet vilken åldersgrupp den ska rikta sig till.
2017-08-02
Underhållning som duger i brist på annat men det är ingen film jag kan tänka mig att se flera gånger.

2015-08-16
Filmatiseringarna av Stephen Kings historier varierar något oerhört. Det finns några riktigt usla filmer och jag vill påstå att även denna hör till den mindre glamorösa kategorin. Riktigt tråkig och tramsig film. 2/10
Dutch
2015-02-26
Alla delar var härliga, gillade den med katten och Sting allra mest.
Adeoo
2014-07-18
Ganska bra! Den var lite seg då och då, men den funkade absolut att se på. En stark 3:a! 6/10
BarryHero
2013-08-10
Ratt charmig. Harliga effekter (speciellt fajten) i sista och James Woods ar alltid bra. Forsta var nog bast men slutade lite tvart... Fattade forst inte att den slutade.
Jocke_eriksson
2012-02-16
Bättre än förväntat. Den andra historien är klart bäst, och mest spännande. Självklart kommer katten till hjälp både en och två gånger osv. Den första historien är väl lite sisådär, men den sista är också en "halvmysig" historia. Kan tillägga att filmen är inte lämpar sig för folk som har höjdskräck :)
ziferN
2012-02-10
Helt ok, smått charmig och underhållande film med en ung Drew Barrymore som alltid lyckas sätta ett leende på mina läppar. Dock så föll jag inte så mycket för den andra episoden men den tredje var helt klart bäst och charmigast. Godkänd underhållning, svag trea.
DrJW
2011-12-26
Inte nog med att Stephen King´s namn står i titeln, men även hans kända karaktärer har cameo i den här, Cujo och den onda bilen Christine(!) Så himla bisarr och random, förväntade nästan att se Clownen från It sälja ballonger till tvillingarna från the Shining. Av alla episod filmer så var den här den svagaste, den ända höjdpunkten var katten själv.