Category 7: The End of the World

En förödande och dödlig storm härjar i världen och håller på att ödelägga några av de största städerna. En grupp personer - bland annat forskare och stormjägare - försöker hitta stormens ursprung och på så sätt försöka stoppa den. Som om det inte var nog med den farliga stormen hotar en hämndlysten terroristgrupp att dra nytta av stormen och slå till med den största terroristattacken som världen någonsin har skådat. Kommer detta att bli världens slut?

Originaltitel Category 7: The End of the World
Regissör Dick Lowry
Manus Christian Ford, Roger Soffer, Matt Dorff, James LaRosa
Genre Action, Mini-serie, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Gina Gershon, Cameron Daddo, Shannen Doherty, Randy Quaid, Robert Wagner, Adam Rodriguez, Sebastian Spence, Nicholas Lea, John Kapelos, Lindy Booth

Robkiller
2016-04-07
Lågbudget Tornado-film med meningslös handling... risiga skådespelare och fula effekter... sen någon form av religiöst miljötema gör det ju inte direkt bättre.
Harford
2015-05-29
Gräsligt usel.
majkpajk
2010-08-09
.... Det går att spendera 3 h bättre än framför denna film... Se den inte
truedman
2008-06-29
Category 6 kom upp i en tvåa men detta var inget som var bra med.
Fäktaren
2007-02-19
helt ok men inget nytt eller banbrytande. Men det är kul att de vinklar en del av filmen på USA:s envisa motstånd till det globala samarbetet runt Kyoto-avtalet
angrybeaver
2006-08-02
Nej, jag tyckte den var så rutten att jag inte orkade kolla nästa del... Så en 2:a för ytterst lite bra skådespeleri.
WederLight
2006-08-02
Snygga skådisar. Det var väl det största pluset. Stabila skådespelarinsatser som gjorde va de kunde med det tunna och klyschiga manuset.
monsterpop
2006-08-02
shannen är alltid kul att träffa!
Almgren
2006-08-01
Nej, det här var inget vidare...
Marple
2006-08-01
Jag älskar stormfilmer och denna var riktigt riktigt rolig.