2.3

Casper

Carrigan hittar en skattkarta i sitt hus, men när hon försöker leta reda på skatten skräms hon bort av ilskna spöken.

Originaltitel Casper
Regissör Brad Silberling
Manus Sherri Stoner, Deanna Oliver
Genre Komedi, Familjefilm, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Christina Ricci, Malachi Pearson (röst), Bill Pullman, Cathy Moriarty, Eric Idle, Devon Sawa, Amy Brenneman, Chauncey Leopardi, Ben Stein, Don Novello, Joe Alaskey (röst), Brad Garrett (röst), John Kassir (röst)

2018-03-07
Såg den som liten och tyckte inte om den!!!
RadioSaga
2017-04-09
Älskade Casper, sådan nostalgi! Man kan inte gå igenom sin barndom utan att titta på Casper!
2016-09-24
En gammal goding! En av 90-talets bästa filmer, alla kategorier!
glowsole
2016-07-10
3a för den så kallade nostalgin.
Ehrmann
2014-04-22
tvåa för nostalgi
nestle
2013-12-30
Min favoritfilm som barn.
wyrm
2013-11-02
ÄLSKADE denna när jag var barn! Jag och min bror såg ofta denna film och jag blev förälskad i huset Whipstaff och ville flytta in där. Jag gillar än idag, i vuxen ålder, det där huset och skulle flytta in på stört om jag fick! Filmen i sig är ju inget mästerverk men definitivt inte dålig. Nostalgimysig.
rebeccajansson
2013-10-14
Såg denna som liten & älskade den. Ricci var verkligen lysande som barnskådis. Spökena är roliga & personliga. Det görs inte sådana filmer filmer längre tråkigt nog. Den är riktigt mysig & varm på något vis. Var även grymt kär i pojken Casper som visar sig i slutet...
RunRiot
2012-08-05
Jag gillade Christina Ricci överdrivet mycket när jag var liten, det är väl typ anledningen till att jag har sett den här så pass många gånger. Jag gillar att Bill Pullman och Eric Idle når fram trots att jag bara sett den dubbade versionen. Inget vidare att hänga i julgranen annars.
Xenox
2012-07-22