3.2

Cashback

Ben studerar på konstskola i London. Vissa dagar jobbar han i den lokala supermarketen, där hans fantasi har en tendens att rusa iväg. Men hur och vad gör egentligen Ben och hans kollegor på supermarketen för att få nattens timmar att passera?

OBS!! Icke att förväxla med långfilmen från 2006.

Originaltitel Cashback
Regissör Sean Ellis
Manus Sean Ellis
Genre Drama, Kortfilm, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Sean Biggerstaff, Emilia Fox, Stuart Goodwin, Michael Dixon, Michael Lambourne, Hayley-Marie Coppin, Irene Bagach, Christine Fuller, Frank Hesketh, Hatti Riemer, Michelle Ryan, Celesta Hodge

djonipony
2023-10-07
Stanna tiden är såklart en kittlande fantasi, sedan gäller det bara att göra något Av det också. Det görs knappt här. Här är det två saker som lyfter filmen från en etta till en tvåa: de helt otroliga nakna kropparna och den klassiska musiken. Stjärna i kanten för den härliga eftertextlåten som åkte rätt in i diverse playlists.
ziferN
2014-03-28
Jag älskade långfilmen och detsamma gäller även kortfilmen, trots att den tidigare nämnda är lite bättre. Men det är så otroligt vackert, fantastiskt, komiskt och nyskapat berättat. Inte minst sagt välgjort dessutom, speciellt för att vara en kortfilm. Därför ger jag kortfilmen samma betyg som jag gav långfilmen, en riktigt stabil fyra.
Grillo
2013-04-18
Rätt så gubbsjuk faktiskt (och hur trovärdig var scenen med tjejen som går runt naken i ett hem där hon är inneboende...?) även om det kanske inte var tänkt så. Trist att det känns som att huvudpersonen är just var den korta scenen i början där chefen tar på kassörskans rumpa försökte visa att han avskydde... Dessutom kändes det inte medvetet från regissörens sida. Borde ha kunnat göras mer smakfull.
kakbakarn
2012-05-18
Man har tråkigt och vill få tiden att gå, och därför tänker man på lustiga saker och nakna kvinnor. Så är det förstås, men är det inte lite väl banalt att göra film om? Behöver filmkonsten upplysa oss om detta välkända fenomen? Jag tror detta mest var regissörens sätt att göra film av sin dagdröm. Det tycker jag inte är så farligt, men särskilt stor konst blir det förstås inte.
Lord_saile
2012-01-07
En film som handlar som konst och konsten att uppskatta den kvinnliga formen, den kanske äldsta sortens konst. Den är väldigt snyggt gjord och lockar till en del skratt i alla fall. Men den är inte så mycket mer speciellt än så, men det räcker väl, skulle vilja se en långfilm med de här karaktärerna.. wait, den finns ju! *kollar upp*
100tonvalspäck
2012-01-06
Sexistisk skulle jag inte vilja kalla den, den är ju absolut inte kvinnoförtryckande då huvudpersonen tydligt framställer kvinnor som otroligt vackra och fagra. Lite enkel kanske den är dock, långfilmen är mycket bättre.
Balal
2012-01-05
det handlade inte om just sexismen.. det var ju hans syns på hur vackra kvinnokroppar va och hur han fördriver tiden genom att skåda dessa fantastiska fenomen.. så jag är sexitisk för att jag gillar kvinnokroppar? nyhet ;D
MaraJade
2010-10-17
Jag såg kortfilmen efter att ha sett filmen. Jag vet inte om jag skulle ha uppskattat kortfilmen så mycket om jag inte hade sett långfilmen innan. Men i och med att jag hade sett filmen så var det kul att se sekvensen när han stoppar tiden för första gången även om jag redan hade sett den delen i långfilmen.
UntzUntz
2009-12-23
Jäkligt bra. Vem vill inte kunna stoppa tiden!
ninja
2009-10-26
Sådär brukar jag också fantisera.