Carrie Pilby

En högintelligent tjej försöker begripa sig på världen, och då mer specifikt det som har med moral, förhållanden, sex och att lämna sin lägenhet att göra.

Originaltitel Carrie Pilby
Regissör Susan Johnson (II)
Manus Kara Holden
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Bel Powley, Nathan Lane, Gabriel Byrne, Vanessa Bayer, Colin O'Donoghue, Jason Ritter, William Moseley, Desmin Borges, Poorna Jagannathan, Zachary Infante, Andy Bustillos, Mahaley Patel, Scott Keiji Takeda

mammene
2020-12-07
Det räcker långt att få följa en sådan här intressant huvudfigur, så rakt på utan krusiduller och då också tidvis väldigt obekväm. Men jag gillar henne och Bel Powley är verkligen helt perfekt i denna roll. Många intressanta karaktärer här och då många bra och insiktsfulla dialoger En film som jag inte ville skulle ta slut, så skön att vara i.
choklatchip
2018-08-18
Urtypen av måbra-film! Och den lyckas på det där lite gulliga ytliga lättsmälta sättet som som mjukglass i solsken!
stgurgel
2018-07-18
Nobody likes anybody for who they are. We have to pretend to be better than who we are and let people find out th truth later once they\\'re already invested. ... Stepping on babies should be avoided at all costs. ... Gott om bra citat, roliga scener och en skönt speciell huvudperson man sympatierar med
fabbe86
2018-02-09
Bel Powley är charmig och andra akten är rolig och fin! Lite mer trevande, eller kanske snarare ansträngd, inledning och avslutning. Hyfsat stabil trea.
idaho1981
2017-12-10
Fin och underhållande. Följer en hel del av de typiska vägarna, men det vägs upp av en charmig huvudkaraktär som spelas riktigt bra av Powley. Stark trea.
HerrNenne
2017-11-20
Man har ju sett liknande, men det görs bra, och med charm. Har väl också rätt lätt att tycka om liknande filmer. Har rätt lätt att tycka om Bel Powley också börjar det se ut som.
StureStenhög
2017-09-03
En misantropisk huvudperson kan mycket väl vara den bästa garanten för att jag ska gilla en film. Det här föll jag för direkt och stortrivdes sedan hela vägen. Dialogen är genomgående småkul, och Bel Powley är verkligen helt rätt för den här rollen. Jag tror minsann att hon börjar bli lite av en favorit. Jag är dock fullt medveten om att det här mer är en film som passar mig väldigt bra än att det skulle vara en universellt fantastisk rulle. Till form och struktur är den ganska ordinär, och inte mycket av det Carrie går igenom känns speciellt organiskt. Men har man en bra huvudperson, så är mycket vunnet, och betyget blir en hyfsat stark trea