2.9

Capturing Mary

En ung man ledsagar en äldre kvinna på en mörk resa genom kvinnans förflutna - tillbaka till en tid då hon var en ung kvinna och mötte en främling som förändrade hennes liv.

Originaltitel Capturing Mary
Regissör Stephen Poliakoff
Manus Stephen Poliakoff
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Maggie Smith, Ruth Wilson, David Walliams, Danny Lee Wynter, Gemma Arterton, Michael Byers, Max Dowler, Jack Berkeley, Rebecca Bottone, Claire Turner, Celena Bridge

Luene
2013-07-03
Jag kan inte sätta fingret på vad det var som var så bra med denna filmen. Var det musiken, kostymerna, David Walliams eller Magggie Smith? Filmen var iaf väldigt bra och spännande och blev aldrig tråkig. Klart sevärd!
Bompa
2009-09-03
Jag ville tycka om filmen men när filmen handlar om en ond man som jag inte tycker känns speciellt ond så faller det hela. "Hjältinnan" å andra hand kändes desto kallare och ondare.
MaraJade
2008-01-03
Filmen handling var en aning besynnerlig och tyvärr inte speciellt underhållande, dock var Maggie Smith och Ruth Wilson bra i huvudrollen som den unga respektive gamla Mary Gilbert.