Captain America: Civil War

Captain America: Civil War tar vid där Avengers: Age of Ultron slutade. Steve Rogers leder det nya teamet med Avengers i deras fortsatta arbete för att skydda mänskligheten. Men när Avengers är inblandade i en stor internationell händelse, som resulterar i att oskyldiga drabbas av stora skador, ökar kravet på att ett nytt system ska installeras. Ett system som innebär att en styrelse ska avgöra när man bör anlita Avengers tjänster. Detta beslut splittrar Avengers samtidigt som teamet försöker försvara världen mot en ny och ondskefull kraft.

Originaltitel Captain America: Civil War
Alternativ titel Captain America 3
Regissör Anthony Russo, Joe Russo
Manus Christopher Markus, Stephen McFeely
Genre Action, Äventyr, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Chris Evans, Robert Downey Jr, Scarlett Johansson, Sebastian Stan, Anthony Mackie, Elizabeth Olsen, Chadwick Boseman, Don Cheadle, Paul Bettany, Daniel Brühl, Emily VanCamp, Jeremy Renner, Tom Holland (III), Paul Rudd, William Hurt, Martin Freeman, Frank Grillo, Marisa Tomei, John Kani, John Slattery, Hope Davis, Alfre Woodard

Skapad 2019-11-09 av Mexikanen
Igår var det premiär och dags för den andra stora superhjältefilmen i år, Captain America Civil War. Jag gillar Captain America som superhjälte, mycket pga. hans avsaknad av övermäktiga krafte...   Läs mer »

Skapad 2019-11-09 av Mihon86
Captain Vs Iron Steve Rogers leder Avengers teamet till Nigeria för att stoppa Romalov/Crossbone från att utföra en kupp. De lyckas stoppa honom men följderna leder till att regenter i olika län...   Läs mer »

Körsbär
2021-01-03
Det fanns en scen som jag verkligen uppskattade mycket här o den kom i slutet o jag tror att anledningen till att jag gillade den var för att den inte var snabbklippt. Scenen var lång och visade snygg slagsmålsteknik och hur dom tampades snyggt emot varandra. Jag hade så gärna viljat sett flera sådana scener, nu är det som det är.Filmen i sig är helt okej, precis som Marvel serien i sig.
sodomiten
2020-03-14
En mycket lång långfilm. Och långtråkig.
Rele
2019-08-05
En dålig film. Väldigt mycket lik med många nya filmer med mycket action och våldsamma scener. Manuset och regin håller låg nivå. Jag ger en stark etta.
Hanness
2019-05-05
En utav de bättre Marvel-filmerna.
HerrNenne
2018-09-24
Det här stora politiska spelet höjer den här filmen från serietidningsaction till något mycket större.
supermancover
2018-05-14
Mellan tre och fyra, mycket är väldigt bra!
widez
2018-02-18
Den är ok men båda de föregående Captain America-filmerna är bättre!
vonadel
2018-01-20
Jag ger en fyra, men förstår ändå den senaste kritiken här. Börjar nästan bli lite tjatigt. Men, då jag är en spidey-fan tycker jag inslagen med honom var de bästa. Annars är det stöpt i samma form som tidigare. Gillar man det så gillar man det. En svag 7/10.
Zingostar
2018-01-13
En etta är snällt för denna film. Punkt.
wasteoftime
2017-12-26
Alltså, det går snabbt ut för ravinens brant. Jag börjar bli otroligt trött på dessa MCU-filmer och dess slätdragna mask utav endast yta. Inte ens genom att själv försöka sprida ut dem mer än vad Disney tycker att man ska göra blir det hållbart. Visst, det är snyggt och kompetent. Men tråkigt. TRÅKIGT. Och tjatigt. Och tröttsamt. Då ser jag hellre valfri Michael Bay-rulle än detta. 0,9 på SH-skalan.