3.2

Capricorn One

Capricorn One - världens första bemannade rymdfärd till Mars är klar för start. NASA har jobbat med projektet i flera år och de tre specialtränade astronauterna är väl förberedda. Hela världen följer det spektakulära dramat via direktsänd TV. Men innan nedräkningen har nått noll har de tre astronauterna lämnat rymdfärjan. De är på väg till en öde hangar, flera hundra mil från NASA:s avskjutningsramp. De tre är de avgörande brickorna i det falska spelet kring detta livsfarliga projekt. De är mitt uppe i en politisk och ekonomisk konspiration där deras egna liv står på spel...

Originaltitel Capricorn One
Regissör Peter Hyams
Manus Peter Hyams
Genre Drama, Thriller, Science Fiction, 70-tal
Skådespelare James Brolin, Elliott Gould, O J Simpson, Brenda Vaccaro, Sam Waterston, Hal Holbrook, Telly Savalas, Karen Black, James Karen

dudson
2021-11-06
Sunkig 70-talare med en njaee-sädär skådespelar ensemble . Elliot-Gould får en alltid uppretad, Samt James-Brolin. Inte alltför bra skådis heller direkt" Men gillar storyn. Tror heller inte dom varit, varken på Månen, eller Mars för den delen. Det som lyfte upp spektaklet var gamle gode Savalas.
Zebulonm
2021-07-30
Gillade den klart mer nu än första gången jag såg den.
Ful_fisk
2021-01-11
Inte alls så bra som jag trodde den skulle vara, här hade nog krävts en bättre regissör. Men storyn är klassisk och slutjakten lika så. Synd bara att man inte lärde känna astronauterna bättre. Hade nog velat skippa Elliot Gould och fokusera helt på dem.
Dele
2019-08-09
Kul att se en film och upptäcka att man har sett den som liten. Torde vara för ca 35 år sedan... Capricorn one är underhållande och välspelad rakt igenom och har ett kul upplägg. Händelseförloppen får tas med en nypa salt men jag har inga problem med det.
haajen
2019-06-03
Snygg men korkad rulle med en av de lökigaste slutscenerna någonsin. Den avslutande actionscenen är dock riktigt kul.
Raimo_1985
2018-02-20
Trodde jag betygsatt denna men kanske mitt betyg försvunnit. Ja iallafall, MYCKET bra konspirationsthriller!
Robkiller
2018-02-11
Ologisk handling, men ändå delvis underhållande.
2017-09-24
Börjar väldigt bra och intressant och det är flera riktigt snygga och spännande delar. Men allt det intressanta rinner ut i en ganska trist jakt och familjefokus istället.
AddeColciago
2016-06-07
Hopplöst daterad på ett charmigt sätt. Första delen där konspirationen läggs fram är lite suggestiv, sen blir det mest en vanlig katt-och-råtta-lek.
#54
2016-01-16
Det här fungerar faktiskt riktigt bra.