1.7

Canceled

Spökjägarna Gone Ghosting har gått från kungar till cancelled. Fast besluten att göra en storartad comeback tar ledaren Alex sitt stukade team till ett hus som sedan länge varit igenbommat på grund av de fruktansvärda händelser som ägt rum där, med planen att låta kamerorna rulla oavbrutet, vad än de kan stöta på. Men det som väntar på dem bakom herrgårdens stängda dörrar är allt annat än fejk.

Originaltitel Canceled
Regissör Oskar Mellander
Manus Paolo Vacirca, Henry Stenberg
Genre Skräck, Mysterium, 2020-talet
Skådespelare Vincent Grahl, Fanny Klefelt, Emma Valev, Felicia Kartal, William Wasberg, Annica Liljeblad, Klas Wiljergård

StureStenhög
2024-04-14
Det är roligt att det görs svensk skräck, men mindre roligt att den här är som vilken halvtaskig spökrulle som helst, fast kanske lite sämre. Man har ett helt okej upplägg och en helt okej skådeplats, men som så ofta så glöms bakgrundshistorien bort någonstans längs vägen, och ganska snart blir det här en film där det mest bara händer saker. Likaså förblir karaktärerna anonyma, och det man försöker etablera kring dem blir det inget med. Canceleringstemat får t.ex. just ingen betydelse alls. Jag kan ändå tycka att slutet är lite kul, men filmen borde ha tagit slut en scen tidigare för bättre effekt. Vill man bara ha en spökfilm, vilken som helst, så kan den väl fortfarande fungera, men det finns det ju massvis med filmer som gör i så fall
Taliah
2024-04-01
Väldigt snygga miljöer, allt annat är ett stort NEJ.
Zingostar
2023-09-14
Tyvärr blir det en etta. Totalt oinspirerad tråkig film, hade den gjorts i amerika hade den aldrig gått upp på bio ens. Om Lundell lyckades få till ett bra slut för Feed så misslyckas det helt här. Vi lämnas med bara frågor och inga svar. Vad är detta monster? Vem är Polly? Och varför är hon med gänget här? Varför utmålas Polly som en viktig karaktär hela filmen igenom till det märkliga slutet? Varför startades stiftelsen? Vilka är stiftelsen? Varför kunde monstret helt plötsligt lämna huset? Vad hände med familjen på videobanden? Varför sköts personerna på banden? Bara några av mina frågor. Känns som att det finns många intressanta vinklingar som man hade kunnat ta med. Istället får vi följa med i mörka korridorer med dörrar som öppnas och stängs i en och en halv timme. Slutet är så oinspirerat och tråkigt att jag blir förbannad. Nej tyvärr Lundell här har du ett riktigt bottennapp.
knarkhund
2023-09-10
Årets sämsta film. Det finns inget positivt att skriva om den här smörjan.