2.5

Cam

Alice har en erotisk webcam-show på nätet, men när en mystisk dubbelgångare tar över hennes konto så sätts Alice verklighetsuppfattning ur balans.

Originaltitel Cam
Regissör Daniel Goldhaber
Manus Isa Mazzei
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Madeline Brewer, Melora Walters, Devin Druid, Patch Darragh, Michael Dempsey, Imani Hakim, Flora Diaz, Samantha Robinson, Jessica Parker Kennedy, Quei Tann, Linda Griffin, Clint Jung, Carl Donelson, Brayden Skoglund, Elijah Stevenson, Paris Peterson

2023-03-03
Kan inte säga att denna film var bra, men lite kul var den...
2023-03-03
En bra och spännande film med en ganska oväntad twist, faktiskt. Klart sevärd.
2020-01-11
Riktigt cool idé, men uppbyggnaden är betydligt bättre än säckhopknytningen. Underhållande hela vägen, men fri från brister är den inte. (7/15)
Hanness
2019-08-07
Mycket bättre än vad jag förväntat, intressant handling.
2019-03-23
Inte tokigt alls. Det är en bisarr värld som det är intressant att få en inblick i, och jag kan inte nog understryka hur mycket jag uppskattar att den skildras helt utan moraliska pekpinnar. Scenariot är rejält engagerande också, men första halvan är starkare än den andra. Då är jag ändå hyfsat nöjd med vart storyn tar vägen, det är snarare utförandet som brister en del. I några scener visar man upp ett riktigt klumpigt manusskrivande, och "slutuppgörelsen" fungerar inget vidare. Det känns som att man lätt hade kunnat fila lite på det. Men det är fortfarande en film som känns unik och som håller spänningen uppe hela vägen, och definitivt bland det bättre jag har sett i den här ständigt växande subgenren
TheHorrorfan
2018-12-25
Spännande rakt igenom, trots att man inte direkt får någon vidare bra förklaring. 3,5.
ekneB
2018-12-03
Intressant version av ID-kapning, lite trist att man inte får en förklaring till vad som hänt. Men tror ändå att det är en stark 2
PeterTheW
2018-11-27
Intressant idé, men... Nej.
Arseenal
2018-11-22
Riktigt, riktigt usel. Jag kan inte begripa "alla" positiva reviews.
Thesongunsung
2018-11-21
Bra skådespelare och en plot med potential - och ändå visade det sig vara den sämsta film jag sett, på länge. Huvudrollens agerande genom filmen var irriterande och ologiskt, frustrerande!