2.5

Call Me

Journalisten Anna får ett telefonsamtal som hon får uppfattningen om är hennes pojkvän. Han bestämmer att de ska träffas på en bar, men när hon kommer dit blir hon vittne till ett mord.

Originaltitel Call Me
Regissör Sollace Mitchell
Manus Karyn Kay
Genre Drama, Thriller, 80-tal
Skådespelare Patricia Charbonneau, Stephen McHattie, Boyd Gaines, Sam Freed, Steve Buscemi, Patti D'Arbanville, David Strathairn, Olek Krupa, John Seitz

jonbo
2013-07-06
Medioker film, endast för intresse för Buscemi.
2013-02-07
En billig 80-tals-noir som verkligen ser ut som en billig 80-tals-noir. Allt är väldigt mediokert och det enda som sticker ut är att man har en fantastiskt korkad huvudperson, det kan möjligen vara så att jag aldrig tidigare har sett en huvudperson som beter sig otroligt korkat och ologiskt som den här. Det är helt klart lite komiskt, men det gör också så att man inte riktigt bryr sig om henne så mycket som man kanske borde ha gjort. Hennes lägenhet är ju ett kapitel för sig dessutom, visst är man van med att lägenheter på film är mer designade så att det ska vara smidigt att filma i dem än efter hur de faktiskt brukar se ut i verkligheten, men den här tar nog priset ändå. Stephen McHattie och Steve Buscemi är iaf lite småsköna, och även om filmen är förutsägbar så blir den åtminstone aldrig tråkig, men på det stora hela så förtjänar den här rullen att vara bortglömd