California Suite

Historien om fem par och deras personliga dilemman.

Originaltitel California Suite
Regissör Herbert Ross
Manus Neil Simon
Genre Drama, Komedi, 70-tal
Skådespelare Richard Pryor, Michael Caine, Walter Matthau, Alan Alda, Bill Cosby, Herb Edelman, Maggie Smith, Elaine May, Jane Fonda, Denise Galik

Rune2000
2023-12-08
Filmen har en ojämn ton som pendlar mellan komedi och seriös drama. Det känns konstigt att ha dessa fyra fristående historier i en och samma film. De två dramatiska delarna med Michael Caine/Maggie Smith och Alan Alda/Jane Fonda funkade bra och jag hade gärna sett dessa historier förlängda och sammankopplade.
Manko
2010-11-23
Riktigt smakfull och intelligent till en början, men urartar en aning med finalen på de sista två historierna.
Bomkia
2007-09-15
Trodde det skulle vara ren komedi, men Smith, Caine- och Alda Fonda-historierna var till stor del draman. Underhållande och välspelat. 3++
Pärlemor
2007-08-15
Maggie Smith och Michael Caine, Alan Alda och Jane Fonda gör två utsökta dramahistorier; Walter Mathau och Elaine May är o.k. också med "svängdörrskomediinslag", men historien med de två tennisspelande paren kunde ha klippts bort. Annars är den sevärd - för Maggie Smiths och Alan Aldas rolltolkningar!
snoqalf
2007-06-29
Blev lite väl splittrat med två prathistorier och två komedihistorier. För få beröringspunkter emellan dem.
tandersten
2007-06-25
Lite woody-feeling här och där...
Ginzor
2004-10-29