2.2

Caged Heat

En hård intendent styr tillsammans med en sadistisk doktor en anstalt för kvinnor. Fångarna utsätts för våldtäkter samt obskyra experiment, medans de planerar den stora flykten.

Originaltitel Caged Heat
Alternativ titel Caged Females, Renegade Girls
Regissör Jonathan Demme
Manus Jonathan Demme
Genre 70-tal, Action, Drama
Skådespelare Erica Gavin, Gary Goetzman, Cheryl Smith, John Aprea, Ginna Martine, Ella Reid, Roberta Collins, Juanita Brown, Irene Stokes, Cynthia Songé, Amy Barrett, Barbara Steele, Warren Miller, Crystin Sinclaire, Mickey Fox, Desiree Cousteau

Starkbröl
2023-07-21
Drömscener är jobbigt, tradigt och fantasilöst. I övrigt en relativt snäll WIP med relativt lite naket och relativt lite story. Med en kvart kvar börjar man fundera på om det kommer någon poäng.
djonipony
2023-03-03
2/5. Storyn är näst intill nollad. Det är kul att se en tidig Demmme-rulle, det är lite slomo-våld, det är massa naket, fördelaktigt kort speltid och en galet snygg Erica Gavin.
2021-03-09
Rätt knarkad tidig WIP med inslag av suggestiv atmosfär. Grindhousekänslan finns, men den var inget vidare. Det märks dock tydligt var Rob Zombie hittat inspiration till sin The Devils Rejects då flera scener inkl slutscenen är väldigt lik.
2015-06-17
En osedvanligt lyckad kombination av regelrätt WIP och traditionell fängelsefilm. (9/15)
JimCarrey
2013-02-17
Lite för långt mellan kalkongarven
Kimchi
2012-06-24
Jag gillar exploitation. Jag älskar Cormans rullar...men Caged Heat är till min förvåning ingen höjdare. Tappade intresset halvvägs in och låg och slötittade på andra halvan. Den duger väl om man har långtråkigt, men inte så mycket mer.
Moonlighting
2006-11-10
Demmes första film. Detta är en explotationrulle gjord enligt genrens regler då naken hud eller våld måste förekomma minst en gång var tionde minut eller dylikt. Här gick Demme i filmskola hos filmfarbrorn och producenten Roger Corman som gav många unga regissörer chansen i början av sin karriär. Minuset var ju att det var just explotationrullar med risiga manus. Scorsese gjorde en av sina första filmer, Boxcar Bertha, under exakt samma premisser för Corman. Där blev dock slutresultatet något bättre. Caged heat är intressant just för att det är Demmes debut och (för den som bryr sig) att Quentin Tarantino älskar den.
Labbas
2006-06-04
Kass
Thorning
2004-10-28
Fattar inte vafan polarn sysslade med när han sa att jag skulle kolla på den här skiten.