3.3

Burst City

Utspelas i en typ av postapokalyptiskt Japan där alla är punkare, freaks eller brutala snutar. Det är non-stopp upplopp på gatorna, non-stopp punkkonserter, non-stopp gängkrig, non-stopp polisbrutalitet och non-stopp biljakter. Allt hör det till vardagen!

Originaltitel Bakuretsu toshi
Regissör Sogo Ishii
Manus Sogo Ishii
Genre Action, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Michirou Endo, Shigeru Izumiya, Takanori Jinnai, Kou Machida, Shigeru Muroi, Shinya Ohe, Mayumi Ômura, Umanosuke Ueda

hsimpson
2024-01-15
Om du vill uppleva filmen men har svårt att få tag på den, kryp in i en torktumlare, ta med dig ett stroboskop och en bergsprängare med punkmusik. Kör igång ett tvåtimmarsprogram på torktumlaren. Voila!
Zebulonm
2022-01-06
Smaken e ju som baken. Delad. För mig var detta bara fladdrigt och osammanhängande. Det som var okej med filmen var musiken.
Fredzon_M
2016-07-08
En två timmar lång migränattack. I teorin gillar jag det, i praktiken var det en plåga att ta sig igenom. Kompromisslöst och punkigt men alltför hysteriskt.
LVX156
2015-02-24
Skulle vinna på att vara kortare, då skulle det inte spela någon roll att den är osammanhängande.
TheJack
2014-10-19
Lite av en post-apokalyptisk punk-version av Shuji Terayama. Mer lyckad MTV-estetik än på MTV.
BrutusBeefcake
2013-07-05
Galen, snygg och jävligt rock 'n' roll!
zonk
2013-01-13
Vilken jävla film. Post-apoc, dragracing, police brutality, explosioner, halshuggningar, punkrock hela tiden. Osammanhängande e bara förnamnet. Men jävligt punk.
SID6581
2012-03-30
Hade inga problem med handlingen och gillade vissa bitar skarpt men... Nä tyvärr, det höll inte hela vägen, blev för mycket av samma, i synnerhet sista halvtimme :/
rebelscum
2011-10-08
Det finns filmer. Och det finns Burst City. Att förstå vad som händer är ju inte så viktigt här, allt är liksom som en bal på slottet. Alldeles... alldeles underbart.
NekkruEvul
2010-01-10
Jag är mållös... Den här filmen är bättre än livet på så många sätt.