2.6

Burn Notice: The Fall of Sam Axe

Sam ställs inför krigsrätt på grund av ett militärt uppdrag i Colombia som gick snett. Man följer Sams version av händelseförloppet. En spinoff-film baserad på karaktären Sam Axe från den amerikanska tv-serien "Burn Notice".

Originaltitel Burn Notice: The Fall of Sam Axe
Alternativ titel The Fall of Sam Axe
Regissör Jeffrey Donovan
Manus Matt Nix, Greg Hart
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Bruce Campbell, Kiele Sanchez, RonReaco Lee, Pedro Pascal, Ilza Rosario, Chandra West, Kepa Amuchastegui, John Diehl, John Ales, Brendan O'Malley, Lenny Clarke, Alex Fernandez

2019-04-18
Total Bruce Campbell show. Serien har jag inte sett, men filmen är rätt så medioker. Däremot är Campbell gränslöst cool och levererar fantastiska enradare i parti och minut med sin oefterlikneliga timing, så det är bara att kapitulera. (9-/15)
Robkiller
2018-11-10
Har väl inte sett tv-serien och filmen som sådan var väl inget speciellt... men hela upplägget bygger på Bruce Campbells karisma, och det fungerar, han är lika stenhård som vanligt.
2015-11-07
Mellan den fjärde och femte säsongen av den mycket underhållande och sevärda Tv-serien "Burn Notice" fick Bruce Cambells karaktär "Sam Axe" sin egna TV-film. En TV-film där dess största tillgång utan tvekan är Bruce Cambell. I övrigt är detta en TV-film i lågbudgets tecken med ett ett ooriginellt och oinspirerat manus och mindre kompetenta skådespelare. Trots detta så känner jag mig generös och ger ett godkänt betyg. 2+
Grillo
2013-09-25
Rätt så kul men klart man blir påverkad för att man gillar Sam Axe i tv-serien, antagligen mer än om man är ett Campbell-fan. Visst är historien egentligen inget speciellt men underhållningsvärdet och de små detaljerna fixar trean.
Zahmel
2012-10-10
Såg den här filmen igår. Blev väldigt besviken tycker att serien är riktigt bra och karaktären Sam Axe är en stor anledning till att jag gillar serien så mycket. I filmen så levererar Bruce Campell men det tyngs ned av ett dåligt manus,usla medspelare och en låg budget. Riktigt synd för att det hade kunnat bli riktigt bra.
WederLight
2011-09-06
Man bör ha sett serien för att få ut nöje av detta. Mitt betyg höjs av att jag gillar Sam ifrån serien. Som fristående film var den inte särskilt bra.