Bullet Train

Fem lönnmördare som befinner sig på ett höghastighetståg upptäcker att deras respektive uppdrag har något gemensamt.

Originaltitel Bullet Train
Regissör David Leitch
Manus Zak Olkewicz
Genre Komedi, Action, Thriller, 2020-talet
Skådespelare Brad Pitt, Joey King, Aaron Taylor-Johnson, Brian Tyree Henry, Andrew Koji, Hiroyuki Sanada, Michael Shannon, Sandra Bullock, Bad Bunny, Logan Lerman, Zazie Beetz, Masi Oka

Djason
2024-04-14
Skön film med Tarantinovibbar. Bra skådisar där Pitt briljerar. Snygga actionscener och skön humor. Visst är filmen helt ologiskt men nästan ett visuellt mästerverk.
StureStenhög
2023-11-22
Verkligen en plågsamt självmedveten film. Den vill ju vara cool, kul, smart och Tarantino, men det enda den blir är väldigt ansträngd. Det är trötta karaktärer och trista skådespelare (jag kan möjligen uppskatta Joey King lite), och den visuella stilen är högst ocharmig. Det finns nog kanske en och annan idé som hade kunnat vara bra i en bättre film, men här finns helt enkelt aldrig några förutsättningar för något annat än dynga
Ghostface
2023-08-23
På rätt humör kan denna hysteriska Guy Ritchiekopia träffa rätt. Svagt betyg.
Abigor
2023-08-13
Hamnar på "se om"-listan. Lite väl mkt Guy Ritchie-humor för att det ska passa mig. Grundstoryn känns dock intressant.
Hanness
2023-07-30
Underhållande, ett stort plus för att filmen var oberäknelig och imponerande rollista.
amam
2023-06-09
Kul och underhållande actionfilm med en charmig Brad Pitt i huvudrollen.
2023-04-22
Det är ju väldigt underhållande trots allt.
Andreas_
2023-02-18
Underbar actionfilm av en av dom bästa actionregissörerna i Hollywood just nu David Leitch som bland annat gjorde första John Wick filmen och Deadpool 2 filmen som båda är suveräna på sitt eget speciella sätt och det är ingen skillnad här, det är verkligen annorlunda än dom flesta klassiska actionfilmer, det är action med känsla och mycket svart ironisk humor och en väldigt smart handling som svänger fram och tillbaka, man får verkligen hänga med och vara uppmärksam på alla detaljer som visas genom filmen för att man ska hänga med och förstå vad som händer och ska hända, sen har vi ett helt gäng suveräna skådespelare med, många stora namn och även i små cameos som är som små roliga överraskningar, Brad Pitt är såklart huvudpersonen som verkligen är klockren i denna film, sen har vi suveräna bi-roller av Aaron-taylor Johnson, Andrew Koji, Hiroyuki Sanada, Michael Shannon, Sandra Bullock och även Logan Lerman i en väldigt liten med viktig roll, utöver dessa så tillkommer det roliga cameos och alla spelar sina roller till perfektion. Jag hade inte höga förväntningar på filmen faktikst, för när man ser trailern så fick jag känslan av att detta skulle vara en oerhört löjlig actionkomedi men icke, den humorn som är med är så klockren och actionscener som är fruktansvärt snyggt filmade och sen att storyn har många twister gör det bara ännu bättre och inget man trodde att man skulle få se är vad man får se, utan man blir verkligen glatt överraskad och är väldigt glad att jag gick till bion för att se denna och inte väntade på att den skulle komma ut på någon streamingtjänst att se hemma. Kan inte säga annat än att det är en helt underbar actionfilm som är väldigt annorlunda, den har ett jäkla skönt flow genom hela filmen också med många roliga och underbara dialoger, rekommenderas verkligen, betyget blir en mycket stark 4:a och 5:an är nära, sen kanske inte detta passar alla såklart då det är väldigt blodigt och brutalt med mycket mörk ironisk humor, så jag antar att man måste ha en speciell typ av humor för att uppskatta detta, ser framemot David Leitch nästa film.
Rune2000
2023-02-14
En mycket underhållande action med en nästan perfekt rollsättning. Det märks tydligt på det visuella stilen att filmen utspelar sig i Japan, men egentligen hade filmen kunnat utspela sig precis vartsomhelst. Denna film är inte realistisk på något sätt, men det är inte heller poängen. Gillar man underhållande action för stunden så passar denna film dig helt perfekt!
Adeoo
2023-02-06
Den var bra gjord visuellt, bra kameraarbete och redigering men för mig var den inte så underhållande. Den hade absolut sina stunder men många gånger så tyckte jag att den var ganska långtråkig. Svag 3:a.