2.2

Bullet to the Head

En polis och en hitman bildar en udda allians för att slå ner en gemensam fiende som har dödat deras respektive partners.

Originaltitel Bullet to the Head
Regissör Walter Hill
Manus Alessandro Camon
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Sylvester Stallone, Sung Kang, Jason Momoa, Christian Slater, Sarah Shahi, Adewale Akinnuoye-Agbaje, Brian Van Holt, Jon Seda, Holt McCallany, Marcus Lyle Brown, Weronika Rosati

2015-01-18
Under filmens första halvtimme överraskas jag över hur mycket jag saknat att se Sylvester Stallone i en roll som detta igen dvs. en mer "normal" karaktär om man då jämför med i t.ex. The Expendables. Filmens handling har också inledningsvis ett bra tempo och driv men allteftersom så börjar handlingen kännas mer och mer trött tillika ooriginell. En avslutande och klassisk uppgörelse med filmens bad guy får filmen att kännas otroligt daterad. Kul och lite underhållande men inte bra. 2+
marleey
2014-10-14
Jag gillar verkligen Sylvester Stallone. Men det är svårt att komma ifrån det faktumet att han är en rätt träig skådespelare. Att filmen inte är speciellt bra gör inte saken bättre. Stallone passar ändå bra i rollen som en bitter hitman som är ute efter hämnd. Det har en viss charm, men det är även tröttsamt att se Stallone ständigt ha samma ansiktsuttryck samt mumla repliker. Överlag så får ändå Stallone godkänt liksom resten av skådespelarna. Jason Momoa är bra som skurk. Filmens stora problem är istället det svaga manuset som känns gammalt och trist. Man sugs tillbaka till 90-talet under dem 90 minuter filmen varar. Inget direkt kärt återseende denna gång. Plus för filmens soundtrack som är tungt.
Halofreak92swe
2014-03-05
Skön Stallone-action! Momoa är ju grym som stor läskig biffig hitman!
pungsnigel
2014-01-24
tröttnade oerhört hårt på Sung Kangs bristande talang.
Malfunction
2014-01-22
Rutinrulle. Hill är en allt för kompetent regissör för det här skräpmanuset. Stallone gör en förvånansvärt bra Bobo men samspelet med Kang fungerar inte alls.
Almgren
2014-01-21
En underhållande actionrulle i gammal god 90-talsanda, med bra humor, lagom enkel handling och hårda snubbar som ändå också har sjävldistans. Stallone och Kang funkar bra, och överlag är det godkända insatser från de flesta skådisarna. Momoa är riktigt bra och lyckas övertyga som skurk. Extra roligt att se om man tidigare har sett honom i Stargate Atlantis.
Mr_v
2013-12-26
C-film i B-filmsskrud. Har manus som en direkt till dvd-rulle, och Hills regi känns sannerligen långt från fornstora dagar. Men Stallone sköter sig bra. Funkar alldeles utmärkt när man vill ha en underhållande no brainer en sen fredagskväll. Extra plus för soundtracket, som låter som hämtat från en billig 80-tals tv-actionrulle.
7echnoid
2013-12-14
Helt ok karaktärer men lite styltigt spelat då och då (kan iofs ha med manus att göra). Som actionfilm håller den rätt bra med mycket skjutande, explosioner och one-liners. Inte världens bästa film men funkar om man gillar action. Stallone känns som att han är i högform och filmens "bad guys" är rätt bra också.
Djason
2013-12-13
Stallone är skönt hård i denna actionrulle. Gillar den, helt ok handling och Jason Momoa som hård bad guy är klockren. Sylvester Stallone åldras med värdighet.
Pava
2013-11-18
Oj så förutsägbart. Men Stallone kändes ändå ovanligt "fräsch". En typisk bakisrulle, varken mer eller mindre!