3.1

Buffalo Soldiers

Utspelar sig på en amerikansk militärbas i dåvarande Västtyskland under det kalla krigets dagar strax före Berlinmurens fall. Rastlösheten bland soldaterna på basen har tagit över. En kriminell, underjordisk organisation verkar för att förse ett gäng soldater, ledda av Elwood, med snabba pengar. När Elwood förälskar sig svär han att sluta med allt olagligt, men han har ett sista jobb att utföra.

Originaltitel Buffalo Soldiers
Regissör Gregor Jordan
Manus Nora Maccoby, Gregor Jordan, Eric Weiss, Robert O\'Connor
Genre Drama, Komedi, Kriminalare, Krig, 2000-tal
Skådespelare Joaquin Phoenix, Ed Harris, Scott Glenn, Anna Paquin, Dean Stockwell, Elizabeth McGovern, Gabriel Mann, Michael Peña, Leon, Brian Delate, Shiek Mahmud-Bey, Haluk Bilginer, Idris Elba, Glenn Fitzgerald, Amani Gethers, Noah Lee Margetts, Tom Ellis

Hypostas
2016-03-22
En mycket speciell film, som hela tiden balanserar på gränsen till att bli ett misslyckande. Jag tycker att den klarar sig på rätt sida av gränsen, men jag kan verkligen förstå om andra tycker att den här speciella cocktailen av svart humor, droger, och våld inte riktigt fungerar. Joaquin Phoenix är väldigt bra i sin roll och bär den här filmen på sina axlar.
PeterTheW
2014-07-31
Bitvis är det jävligt roligt o speciellt, men den tappar fokus lite ofta.
Berniey
2014-01-15
Alldeles för överdrivet och ofokuserat dör att bli bra då den tramsiga humorn tillåts att dominera för mycket. En scen är dock riktigt rolig men resten var i stort sett bedrövligt att beskåda.
syltkatt
2013-12-07
enormt stark fyra
Bumsi
2013-05-19
nära seveärd, men tyvärr. Pansarvagnsscenen är dock underbar!
uncle_funk
2013-01-28
Helt okej film med en gnista humor. Phoenix gör en utav sina bättre roller. Men jag kände inte att någon karaktär byggdes upp tillräckligt för att få en mer rättvis bedömning nu balanserar den på betyg 2 och 3.
InAHeartbeat
2012-03-08
Inget fan av Phoenix. Överhuvudtaget. Men i denna film är han förjävla härlig!
Angeliana
2011-09-24
Hjälp vad det var länge sedan jag såg denna! Vet att jag verkligen gillade den, men måste nog se om den ändå
jimmyringo
2010-07-30
Smått underhållande och Phoenix är rätt bra, men mitt engagemang dalade upp och ner.
madox
2010-04-12
Stridsvagnsscenen gör filmen sevärd bara den. Underhållande och spännande, precis som den aviseras.