3.1

Bubble

Denna tragikomiska mordhistoria handlar om ett mord i en leksaksfabrik, och vanliga människor i en småstad någonstans i Ohio.

Originaltitel Bubble
Regissör Steven Soderbergh
Manus Coleman Hough
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Dustin James Ashley, Omar Cowan, Debbie Doebereiner, Laurie Lee, Misty Dawn Wilkins

2018-08-26
Väldigt speciell stämning och jag sugs in i känslan riktigt starkt. Jag vet aldrig riktigt vart den är på väg och det går fort och skapar en väldigt speciell känsla som ändå funkar väldigt bra. Känns väldigt naken och äkta på något sätt. Speciell film, stark trea.
carnevil
2013-12-03
Inte dum alls. Något kort kanske.
hestret
2013-01-31
Bra "skådisar" med ett riktigt intressant improviserat manus. Äkta och på något sätt hypnotiskt. En svag fyra.

2012-02-15
träffsäker skildring av att ha ett trist jobb med tråkiga kollegor. deprimerande. jag gillade den inte alls först, men med tiden har jag kommit att uppskatta den mer.
#54
2007-06-24
Soderbergh kan verkligen variera sina filmer.
Moonlighting
2006-08-06
Tråkig, ful, låter illa och i slutändan ointressant...som livet självt. Bubble är smått våghalsig i sin oansenlighet. En fin liten film. Stark trea, nosar på fyran.
Illuster
2006-05-07
Lite diskbänksrealism är aldrig fel.
Sarlac
2006-04-13
En rätt realistisk film vilket är mening med dess simpelhet. Dock saknar den budskap och man hinner inte riktigt engagera sig tillräckligt innan den är slut. Lite som Elephant... fast denna är dock bättre.
moggan
2006-04-06
Kan bara instämma med Bjönen_Plöta: tråkig, ful, tråkig, låter illa, tråkig och i slutändan ointressant.
mutato
2006-01-31
ja men det här var bra mest hela tiden. öppningsdialogen är den bästa! "It's time to get up. What do you think?". även hur den skiljer sig från mike leigh tycker jag är en riktig behållning, för det finns en mening och det går att skapa mening med den här sortens historia. den går omkring på ett bra avstånd till sina karaktärer också, om ni tänker att denna är en sån film där gamla tanter blir helt jobbiga så är det inte sant, utan tar fascinationen och behåller den.