2.6

Brüno

Mockumentär som följer den österrikiske modereporteren Brüno. Efter ett intermezzo under modeveckan i Milano får han sparken från sitt program "Funkyzeit" och bestämmer sig i stället för att söka lyckan i USA.

Originaltitel Brüno
Regissör Larry Charles
Manus Sacha Baron Cohen, Anthony Hines, Dan Mazer, Jeff Schaffer
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Sacha Baron Cohen, Gustaf Hammarsten, Clifford Bañagale, Josh Meyers

Skapad 2019-11-10 av AddeColciago
Med Borat introducerades jag för Sacha Baron Cohens starkt karaktärsbaserade humor för första gången. Han hade kört samma sak i flera år innan med karaktären Ali G, men det var inte riktigt mi...   Läs mer »

Skapad 2019-11-10 av frienatic
Vi har sett det förut, filmen är i mångt och mycket en repris av Borat med utbytt protagonist, från sagde Borat till den überhomusexuelle modereportern och Perez Hilton-wannaben Brüno, båda spe...   Läs mer »

Murvel48
2017-12-10
Jag drog på munnen flera gånger så en svag tvåa får jag väl bjuda på.
kanemura
2017-11-12
Väldigt dumt men av någon anledning skrattar jag mer åt den här filmen än något annat Jag någonsin sett.
mr_magi
2016-10-21
Stundtals ruskigt underhållande! Femman är inte långt borta.
2016-09-18
En av de larvigaste filmerna någonsin!
larsen1976
2016-09-08
Nä. Inte kul.
celec
2016-02-25
en svår film att bedöma ena stunden är det mest bara äckligt för att nästa vara riktigt rolig men då är frågan om det är iscensatt eller inte?
2014-12-31
Detta var ju helt ljuvligt roligt. Jag skrattade så mycket och så ofta att det känns som jag precis sprungit 10 km. Sacha Baron Cohen är som sagt ett geni även om de ignoranta rednecks från amerikas södern är rätt lätta offer att driva med. Dock så är det alltid en härlig syn. Denna film når inte upp till den sanslöst roliga Borat men med det sagt så kan jag inte annat än rekommendera Brüno till alla för, och ursäkta mitt språk, detta var så jävla kul och underhållande.
xpor
2014-11-23
Lika kul som att stirra på tapeterna. Den här filmen sorteras bland de 10 sämsta filmerna, någonsin.
Tatty
2014-05-12
En galen film med Sacha Baron Cohen men han är rätt så skön som person. :)
Hanness
2014-04-05
Besviken, gillar Sasha Baron Cohen men denna var inte särskilt kul. Slutscenen var dock rolig.