1.9

Brudens far 2

Sist George fick känslomässiga rubbningar var när hans dotter gifte sig. Nu, när han befinner sig mitt i en medelålderskris, talar hans hustru om att hon väntar ett sladdbarn!

Originaltitel Father of the Bride 2
Regissör Charles Shyer
Manus Nancy Meyers, Charles Shyer
Genre Komedi, Familjefilm, 90-tal
Skådespelare Steve Martin, Diane Keaton, Martin Short, Kieran Culkin, Kimberly Williams-Paisley, George Newbern, Jane Adams (II), Eugene Levy, B D Wong, Peter Michael Goetz, Kate McGregor-Stewart

2018-02-24
Värdelös!!!
Tatty
2016-10-14
Lika mysig och rolig film med Steve Martin som första filmen.
Djason
2015-06-18
Steve Martin är ju allt som oftast sevärd men själva filmen är inte lika sevärd.
2014-11-11
Filmer som gör succè försöker man alltid skapa uppföljare till och denna uppföljare är faktiskt något som jag är glad för. Här återser vi Steve Martin och gänget som verkar trivas ihop för resultatet är härligt även om det inte når upp till ettan riktigt. Man trivs med dessa människor och jag hade gärna sett flera filmer för detta gillar jag. 3+
Pixic
2013-04-05
Helt OK men ändå lite för söt och sliskig.
yrkeschaufföre
2012-07-28
Bäst är Franck Eggelhoffer och att Annie jobbar som arkitekt. Steve känns lite obehaglig och filmen hade vunnit på att aldrig göras! Fast en ganska stark tvåa iallafall.
Luene
2012-01-17
Bättre än den första filmen. Nästan en trea, men nådde i hela vägen fram.
skugge
2011-10-19
Klart BÄTTRE än ettan.
ziferN
2011-09-19
Charmig, smårolig och underhållande film som definitivt är sämre än ettan men den fungerar ändå som underhållning för stunden. Steve Martin bjuder som vanligt på ett par småfniss! Godkänd tidsfördriv.
framboise
2011-09-10
detta är en riktigt mysig söndagsfilm. Vet inte hur många ggr jag sett den nu (oplanerat) men idag insåg jag att jag verkligen gillar den, trots att den är småtöntig. Jag är dessutom svag för berättarröster..