2.4

Brown's Requiem

Privatdetektiven Fritz Brown får en dag besök av den fete och smutsige men osannolikt rike caddien "Fat Dog". Denne erbjuder honom en stor summa pengar för att spionera på den äldre man hans 17-åriga syster lever med. Den äldre mannens namn är Sol Kupferman och han är en klart skum typ. Exakt hur skum återstår dock för Fritz att upptäcka. Baserad på en roman av James Ellroy.

Originaltitel Brown's Requiem
Regissör Jason Freeland
Manus James Ellroy, Jason Freeland
Genre Kriminalare, Thriller, Mysterium, Drama, 90-tal
Skådespelare Brad Dourif, Michael Rooker, Brion James, Tobin Bell, Selma Blair, Kevin Corrigan, Harold Gould

johnaleks
2014-08-10
ett uppenbart misslyckat försök till noir-deckare, ligger förvisso o väger mot en 2:a men jag blir lustigt provocerad av att den känns som minst 10 år efter sin tid, vilket spikar 1:an

2012-05-07
Tuff och hård, men ändå svårt att tro att det här är baserat på den vanligen så livlige Ellroy. Smaskig rollista, men tradigt ändå.
staten
2004-11-30
Tråkigt... Fullt av stenhårda typer som i alla James Elroy filmatiseringar (liksom i hans böcker) men tillskillnad från t.ex LA. Confidential så är karaktärerna jävligt tråkiga här.
Pelli
2004-11-29
jag somnade... :(
ogge
2004-11-28
Tycker den var rätt skön. Har alltid gillat dektektiv filmer iof.
Fireball
2004-11-27
men alltså,,, orkar nog inte se klart denna :(
uCj
2003-10-23
Det här var en drygare film att se än en gudfaderfilm när man är som tröttast!