Bröllopsnatten

En man och en kvinna träffas på ett bröllop och den sexuella spänningen mellan dem verkar vara spontan och de avviker från bröllopet för att tillbringa en natt fylld med passion och ånger tillsammans på ett hotellrum.

Originaltitel Conversations with Other Women
Regissör Hans Canosa
Manus Gabrielle Zevin
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Aaron Eckhart, Helena Bonham Carter, Brianna Brown, Erik Eidem, Nora Zehetner, Olivia Wilde, Cerina Vincent, Philip Littell, Thomas Lennon

Velodyne
2018-02-24
Bara att gratulera till Eckhart och Bonham Carter som kan skratta hela vägen till banken... Hoppas de fick bra betalt för detta visuella valium. Inte sedan Blair Witch Project har jag stött på maken till långsam film. Den får SVT Forum att kännas som en kavalkad av action. Mitt råd är att bespara dig lidandet, och tiden du lägger på denna film får du dessvärre aldrig igen. Rekommenderar en promenad i solen, tur på cykeln eller varför inte en rotfyllning. Alla dessa alternativ överglänser denna rulle... Beware!!!
sawa
2016-01-02
Jisses, det räckte med tio minuter av detta delade vyer-experiment. Jag vill ha både tiden och pengarna tillbaka, och ersättning för de ej infriade förväntningarna på en rolig film.
2014-12-21
Det man lyckas med i denna film är att man lånar en viss lättsam som finns i romantiska komedier och kombinerar det med tyngden som återfinns i de allra tyngsta relationdraman. Detta gör att man får ett relationsdrama som jag inte hade ägnat ett ögonblick åt som 18-åring men något som jag som 28-åring har lättare att känna igen mig i. Manus/dialog är intelligent och skickligt utformat och prestationerna från Aaron Eckhart och Helena Bonham Carter är helt strålande t.o.m. enastående.
picklessmulan
2013-01-15
Tyckte detta var en ganska medioker film. Tyckte inte det delade upplägget tillförde filmen något alls utan var bara irriterande. Bonham Carter var bra som vanligt men Eckhart var ganska slätstruken. Har ni inte sett denna så har ni inte heller missat något.
idaho1981
2012-01-15
Tyckte om att filmenvar delad och att det växlade mellan att visa nutid, tankar, önskningar och dåtid. Men den behöver nog ses om för att man ska hänga med i allt. Dock tyckte jag Eckhart var sämre än vanligt. Han gör bra ifrån sig i ett fåtal filmer, men för det mesta är han inget att hyra för och här var det riktigt illa. Dock räddade Bongam Carter det hela led att vara så grymt bra som hon e. Den delade bilden nedförde dock då att man främst bara fokuserade på henne.
Virrpanna
2011-11-09
Gillar att hela filmen är delad och jag gillar att Helena Bonham Carter och Aaron Eckhart egentligen inte passar så bra tillsammans.

2011-11-03
Hur kan man välja två huvudrollsinnehavare med NOLL kemi? Hela filmen faller ju med deras knastertorra "sexuella spänning".
MaraJade
2011-10-24
Helan Bonham Carter är vad som gör filmen sevärd, hon är bara så bra och livar upp det inte alltför intressant manuset med sitt härliga minspel och charm, men precis som första gången jag såg filmen så tycker jag inte att Aaron Eckhart är rätt person för filmen, han är så blasé....
m98_hen
2011-08-06
Såhär med lite distans blir det bara en fyra, även om dialogen och skådespelarna är lysande. Split-screen känns omotiverat och tar fokus från berättelsen.
Tystnaden
2010-11-05
Oerhört välskriven, intressant narratologisk uppbyggnad och fantastiska prestationer av HBC och Eckhart. The illusion of effortlessness requires great effort indeed.