Bröllop, begravning och dop - Filmen

Vi följer familjerna Öhrn och Seger som tar oss genom höst och vinter, på väg mot julfirande och mot en nyårsafton som oundvikligen innebär ett slut på det gamla och en början på något nytt... En film om kärleken och döden och allt däremellan.

Originaltitel Bröllop, begravning och dop - Filmen
Regissör Colin Nutley
Manus Colin Nutley
Genre Drama, 2020-talet
Skådespelare Helena Bergström, Maria Lundqvist, Molly Nutley, Angelika Prick, Marie Göranzon, Johan H:son Kjellgren, Jan Malmsjö, Andreas T Olsson, Peter Harryson, Alexander Karim, Helena af Sandeberg, Robert Gustafsson, Tomas Von Brömssen, Philip Zandén, Klas Wiljergård, Jonathan Fredriksson

PeterTheW
2023-01-14
Finns ju behållning om man sett serien, annars får man inte ut nåt av detta. Det lyfter väl tack vare duktiga skådespelare även om det inte är särskilt dramatiskt.
Dream
2022-12-24
En urvattnad Nutley som har slut på Idéer.
2022-12-21
Nutley´s en gång så skickliga regi känns igen, men en mer ointressant story får man leta efter. Kort sammanfattat ett gäng mer eller mindre psykiskt sjuka människor, otydligt hur dessa försörjer sig förutom prästerna, samlas kring högtider och skriker på varandra.
Filmen2009
2022-12-20
Krävs egentligen bara ett ord för att beskriva filmen: Dålig. Tröttsam, urvattnad och händelselös film. Ingen vet nog egentligen varför den här filmen ens behövde finnas. Överspel och ett himla skrikande är den här filmens signum. Storyn är lövtunn.
2021-05-28
Jag säger bara två saker om denna katastrof. Fy fan för denna film. Fy fan för Helena Bergström och Maria Lundqvist!!!