2.6

Broken City

Den före detta polisen Billy Taggart får i uppdrag att spåra New Yorks borgmästares fru för att undersöka en otrohetsaffär, men inser snart att det handlar om mycket mer än så.

Originaltitel Broken City
Regissör Allen Hughes
Manus Brian Tucker
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Mark Wahlberg, Russell Crowe, Catherine Zeta-Jones, Barry Pepper, Jeffrey Wright, Natalie Martinez, Alona Tal, Kyle Chandler, Michael Beach, James Ransone, Griffin Dunne, Justin Chambers, Chance Kelly, Shawn Elliott, Millie Tirelli

2020-08-19
Jösses, Mark Whalberg spelar ett riktigt jävla as till otrevlig, aggressiv, sexistisk, homofob, toxic macho man. Måste ha varit väldigt svårt för honom att komma in i rollen. Resten av filmen är mest platt och halvkass, men Mark Wahlberg och hans karaktär gör filmen helkass.
2019-07-09
Helkass!
Bomkia
2017-02-01
Osannolik politisk thriller, men jag var iaf inte uttråkad. Crowe som onding är ganska mysig. 3a.
dudson
2015-04-07
Inget nytt under solen direkt. Man har sett detta många gånger förut. Crowe är obehaglig som sliskigt politiker svin i kostym och pott frilla. Fast han är mera gjuten i andra slags roller då han får utbrott i sin skådespelar talang.
Bloodcolored
2015-03-07
Snygg film med bra skådespelare. Något spretigt manus med en enkel story.
Rele
2015-01-17
En film med många duktiga och kända skådespelare. Spännande bitvis men manuset är inte mera en svagt godkänd. Jag ger en trea.
petson81
2015-01-15
Hekt okej att ligga o slötitta på. Inget som kommer gå till historieböckerna direkt men som sagt helt okej
LordKaoz
2014-11-11
Nja, ingenting att höja upp till skyarna direkt, något patetisk handling och fånig dialog av annars mycket potenta skådisar.
saggesaliv
2014-10-21
Härlig sctionspäckad politisk thriller. Kul att se att Allen Hughes arbetar strålande bakom kameran utan brodern Albert vid sidan. Spännande rakt igenom, bra skådespel och en härlig dialog. Denna filmen passade mig perfekt. (-7/10)
bojaka
2014-10-04
Bättre än vad jag trodde den skulle vara. Ok för en söndag kväll :)