3.2

Broarna i Madison County

Den frustrerade hemmafrun Francesca möter den bohemiska National Geographic-fotografen Richard Kincaid, som en dag stannar till vid bondgården där Francesca bor för att fråga om vägen till en av de överbyggda broarna i området. Francescas man och barn är bortresta på en boskapsmarknad och mötet mellan henne och Richard utvecklas till en passionerad kärlekshistoria som varar i fyra dagar.

Originaltitel The Bridges of Madison County
Regissör Clint Eastwood
Manus Richard LaGravenese
Genre Drama, Romantik, 90-tal
Skådespelare Meryl Streep, Clint Eastwood, Annie Corley, Victor Slezak, Jim Haynie, Phyllis Lyons, Debra Monk, Sarah Kathryn Schmitt, Christopher Kroon, Michelle Benes, Richard Lage

Commandante
2022-10-01
Fattar inte varför det tog mig 27 år att komma mig för att se denna film. Mycket fin och välspelad.
2022-08-09
Sentimental modern klassiker där storyn verkligen får ta tid på sig. Bäde Streep och Eastwood är mycket bra i lågmälda roller.
2018-06-16
Vid en omtitt och efter att ha läst boken så håller inte femman riktigt. Som i de flesta fall så är det svårt att överträffa boken och i den är magin svår att slå, men den finns onekligen i filmen också. Det är mycket de två huvudskådespelarnas förtjänst och då måste jag främst lyfta fram Meryl Streep som här är helt "outstanding", hennes gester och minspel, det går inte att slå, det är nog det bästa jag sett på film, men även Clintan som med sin lugna charm intar en totalt. Sedan är det ju en historia som berättas med nyanser och filosofiska samtal, helt i min stil, där man ger sig tid att gå in i människors psyke och vad som följer efteråt.Det bästa här är att det finns inget rätt eller fel. Varför inte femman höll kan jag inte riktigt säga, kanske för att jag nu visste svaret, men fyran är i det starkaste laget.
2018-02-24
Överskattad enligt min mening!
ouimadame
2017-07-25
Jättefin såklart! Men liiite för cheezy för min smak

2017-05-24
Visst har Clint Eastwood medverkat i en och annan dålig film genom åren men denna måste nog ändå ta priset!
2016-10-09
Seriöst den absolut sämsta och värdelösaste filmen Clintan någonsin medverkat i, alla kategorier!
2015-11-02
Välgjort och ganska fint. Men oinspirerande och långtråkigt.
tvamvarg
2015-08-29
Nostalgiker som jag är så tycker jag historien är fin och även att det återberättas med brev till barnen. Men detta är trots allt en film där det inte går att tillföra så mycket till boken, ens med Streep och Eastwood. Så, tja...
spielmitmir
2015-02-07
Amen GUD vad irriterad jag blir på dumma, dumma Meryl som inte låter kärleken styra vägen! Hjärteknipande!