2.6

Brittsommar

Jerry Kingsley är en framgångsrik affärsman och änkling som faller för en av de anställda i företaget, en kvinna hälften så gammal som han.

Originaltitel Middle of the Night
Regissör Delbert Mann
Manus Paddy Chayefsky
Genre Romantik, Drama, 50-tal
Skådespelare Fredric March, Kim Novak, Glenda Farrell, Albert Dekker, Martin Balsam, Lee Grant, Lee Philips, Edith Meiser, Joan Copeland, Betty Walker, Lou Gilbert, Rudy Bond, Effie Afton, Jan Norris, David Ford

2015-03-31
Ett ganska alldagligt drama i sitt utförande, men ändå intressant och engagerande. Det är en klart givande studie i människors dömande sinne och klåfingrighet i andras liv. Samtidigt är det intressant att den kärlekshistoria som allt kretsar kring inte framställs som att den är helt givet är värd att satsas på. Det gör filmen betydligt mer komplex än om det bara hade varit ett kärlekspar mot resten av världen. March är dessutom sevärd i huvudrollen
MaraJade
2009-05-01
Funkar att se om man inte har något bättre för sig men allt som allt så måste jag säga att filmen inte ens var hälften så bra som jag hade hoppas på. Fredric Marsh var bra, men Kim Novaks karaktär var mest irriterande med sitt på gränsen till nervsammanbrott beteende. Handlingen haltade lite, det blev lite tröttsam efter ett tag att se alla gadda ihop sig (ok några var för dem också, men det som var emot var extremt störande , speciellt Jerry's syster) emot Jerry och Betty bara för att Jerry är äldre än Betty.