Bringing Out the Dead

Den utbrände ambulansföraren Frank Pierce genomlider tre hetsiga skift i New York. Samtidigt som Frank och hans kollegor med hjälp av vilja och svart humor dagligen räddar andras liv, kämpar Frank själv för sin egen mentala överlevnad.

Originaltitel Bringing Out the Dead
Regissör Martin Scorsese
Manus Paul Schrader
Genre Drama, Thriller, 90-tal
Skådespelare Nicolas Cage, Patricia Arquette, John Goodman, Ving Rhames, Tom Sizemore, Marc Anthony, Mary Beth Hurt, Cliff Curtis, Cynthia Roman, Afemo Omilami, Nestor Serrano, Aida Turturro, Sonja Sohn

Skapad 2004-05-25 av BobbyPeru
Martin Scorsese och Paul Schrader har tidigare samarbetat i klassiker som Taxi Driver och Tjuren från Bronx. \"Marty\" regisserade, medan Paul skrev manus. Den här gången gör de återigen en fil...   Läs mer »

2021-06-23
Mästerverk? En av de sämre filmerna som gjordes på 90-talet!
Tonti
2020-12-07
Natt i New Yorks undre värld. Man känner igen sina upphovsmän. Gillar det, även om Light Sleeper förstås är mycket bättre.
sirkurt
2018-06-10
Bedrövlig film, Nicolas Cage spelar fruktansvärt dåligt.
HerrNenne
2017-12-08
Inte speciellt bra tyvärr, men tillräckligt intressant för att jag ska stå ut. Säger mig praktiskt taget inget och ofta överdrivet på gränsen till fånigt.
2016-10-28
Mästerverk! En av de bästa filmerna som gjordes på 90-talet!
Clark
2015-11-22
Scorsese fann i sina sena 90-talsfilmer en viss periodicitet också i stilutvecklingen som syns tydligt här. Positivt överraskande surrealistiska element, samt den socialrealitiska Taxi driver-esqa atmosfären höjer betyget.
picklessmulan
2015-07-07
En film där det egentligen inte händer så mycket. Det var en helt ok skildring men den kändes lite överdriven. Det var ett fint foto dock.
annihilat0r
2015-04-17
"Bringing Out the Dead" upplevde jag dessvärre som en besvikelse, eftersom jag hade relativt höga förväntningar. Nicolas Cage skådespel, tillsammans med hans inre monologer, var det mest intressanta med filmen. Varken berättelsen i stort, övriga skådespelare eller regin kittlade nämnvärt. Det blev generellt för mycket yta, och det var lätt att sakna fördjupningar. Gatornas något märkliga atmosfär upplevde jag inte som helt träffsäker. Dessutom ett aningen intetsägande syfte.
Ponsbach
2015-03-11
En film med scorsese driv och tight foto, dock leder det till mer yta än djup vilket den här typen av film borde ha, djup alltså. Synd att Cage och Arquette viskpratar.
2014-10-31
En mörk och bitvis väldigt destruktiv skildring av en ambulanssjukvårdares vardag. Cage gör en lysande insats. Efter att ha sett filmen en andra gång kunde jag se mer av den svarta humor som finns mitt i eländet. 3-