2.8

Bridgend

När tonåriga Sara flyttar till Bridgend med sin pappa möts de av en obehaglig stämning, ett samhälle med djupa klyftor mellan ungdomar och vuxna, och döda kroppar som påträffas en efter en. Sara blir kär i en av killarna i gänget som allt det obehagliga tycks kretsa kring.

Originaltitel Bridgend
Alternativ titel A Bridgend Story
Regissör Jeppe Rønde
Manus Peter Asmussen, Torben Bech, Jeppe Rønde
Genre 2010-tal, Drama
Skådespelare Hannah Murray, Josh O'Connor, Adrian Rawlins, Patricia Potter, Nia Roberts, Steven Waddington, Scott Arthur, Aled Llyr Thomas, Elinor Crawley, Jamie Burch, Mark Charles Williams, Adam Byard, Natasha Denby, Leona Vaughan, Liam Dascombe, Josh Green (IV)

KyLLo
2018-10-03
Inget vidare. Filmen är lågmäld, men stundtals skrikig. Skådisarna hör till det mest positiva. Annars väldigt intetsägande och nedstämd film som inte lyckas fängsla, beröra och förmedla. Om handlingen är mörk så är fotot ännu mörkare. Så filmen är varken snygg, behaglig eller intressant att titta på. Odjuret i regi av Martin Jern och Emil Larsson, som också är lågbudget, verklighetsbaserad och har liknande tema, tycker jag är bättre som helhet.
Medlock
2016-08-07
Mörkt drama om den mystiska självmordsvågen i Bridgend i Wales. Intressant och märkligt fenomen, men regissören Jeppe Rönde har inte fått till någon fullträff i sin spelfilmsdebut. Dock fullt godkänd även om den har sina brister.