2.3

Bride of Violence

Mördaren var ute efter New Yorks maffiaboss Frank Latella men träffar i stället den 12-åriga Nancys älskade pappa, och hon svär att hämnas en dag. Latella ställer Nancy och hennes mor under sitt beskydd och skickar dem till Sicilien, där Nancy växer upp till en vacker ung kvinna. Dit kommer Sean McLeary, utsänd av Latella för att kontrollera hans affärer där. När Nancys mor dödas av en kula som var avsedd för Sean, återvänder Nancy till New York för att ta allt större del i familjens verksamhet. Sean och Nancy älskar varandra djupt. De gifter sig och på den stora bröllopsfesten får Nancy ett paket med en pistol och en ljudkassett, där någon säger: "Du har just gift dig med din faders mördare". Vilket är starkast - hennes ed eller hennes kärlek?

Originaltitel Vendetta: Secrets of a Mafia Bride
Regissör Stuart Margolin
Manus Ennio De Concini, Alan Di Fiore
Genre 90-tal, Drama
Skådespelare Eric Roberts, Carol Alt, Burt Young, Victor Argo, Tobin Bell, Serena Grandi, Stuart Margolin, Eli Wallach, Nick Mancuso

menschenfeind
2018-01-16
Såg den nedklippta versionen och den var ju inget vidare, men känns som att den längre/miniserieversionen kan ha viss potential.
Endymion
2007-03-08
En riktig maffiasåpa, men funkar bra och den underskattade Eric Roberts är trovärdig som Sean. FIlmen påminner nästan om en grekisk tragedi, heh