2.9

Bravo Two Zero

En verklighetsbaserad historia om åtta engelska SAS-soldater och deras strapatser bakom fiendens linjer under ett uppdrag i Gulfkriget ...

Originaltitel Bravo Two Zero
Regissör Tom Clegg
Manus Troy Kennedy-Martin, Andy McNab
Genre Krig, 90-tal
Skådespelare Sean Bean, Richard Graham, Rick Warden, Steve Nicolson, Ian Curtis, Jamie Bartlett, Robert Hobbs, Ron Senior Jr, Robert Whitehead

picklessmulan
2022-05-28
Började riktigt uselt för att sedan ändå landa i en hyfsad film
Rele
2018-11-10
En seg film med flera duktiga skådespelare. Jag ger en svag trea.
Almgren
2013-10-28
En intressant historia berättad på ett tråkigt sätt. Filmen är alldeles för långdragen och seg, och nog hade det varit roligare att se en film om mindre klantiga specialstyrkor. Självklart ska man skildra detta också, men jag hade nog fel förväntningar från början eftersom jag inte läst boken.
Robkiller
2011-12-11
Brittisk film om specialstyrka under första Irak kriget. Har väl inte mycket att göra med filmen, men känns som om det mesta de gör är skapligt klantigt. Filmen isig är väldigt B och nästan amatörbetonad, men det är också gjort för att få mer realism, vilket väl lyckas ok och särskilt striderna är bra. Sean Bean som berättarröst och huvudperson gör det väl helt ok, men som sagt förvänta er inte en hollywood produktion med allt vad det innebär.
WinDrop
2011-11-30
För mycket lågbudget. Filmen var seg och inte sammanhållen.
Hampusc
2011-06-11
Tycker inte alls den känns realistisk som vissa ovan, känns liksom lågbudget. Som en blandning av "Ghost Rider" och "Ronja Rövardotter" med dåliga kulisser. Lägg därtill riktigt dåligt skådespeleri. Det kan dock vara så att jag är skadad från liknande påkostade Hollywoodproduktioner som inte alls liknar denna. OAVSETT Läs först/bara boken som är helt magnifik!
rhide
2008-10-25
Bortsett från vissa tråkiga missar, som att elitsoldater skriker till varandra när de har sådär 5m mellan varandra var det en STÖRTSKÖN film!!! Stämningen mellan de grabbarna är fan underbar :) Bra gjort och bra spelat, klockren!
Slicc
2008-02-23
Dokumentären är bättre..
swiborn
2008-02-21
Ian Curtis??
MrColon
2008-01-01
Det må hända att striderna är lite tråkiga och filmen känns väldigt ihoprafsad. Men då jag hade läst boken innan jag såg filmen så kändes filmen rätt OK!