3.8

Boyhood

En historia om ett frånskilt par som försöker uppfostra sin unge son. Berättelsen följer pojken i tolv år och skildrar hans relation till sin familj och sina vänner under hans uppväxt.

Originaltitel Boyhood
Regissör Richard Linklater
Manus Richard Linklater
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Ellar Coltrane, Patricia Arquette, Ethan Hawke, Lorelei Linklater, Libby Villari, Marco Perella, Brad Hawkins, Jenni Tooley, Sam Dillon, Zoe Graham, Charlie Sexton, Jamie Howard, Andrew Villarreal, Barbara Chisholm, Richard Robichaux, Jessi Mechler

päronanton
2017-05-13
Fantastisk film! Älskar den! Fantastisk idé också att göra en historia kring en pojkes uppväxt och hans nära och kära, fint att se hur alla utvecklas! Rekommenderar den verkligen!
lekke
2017-01-23
En underbart projekt, Linklaters triumf. Otroligt sann och rörande panoramabild av en uppväxt och dess många besvikelser och obesvarbara frågor. Jag känner mig som en familjemedlem som ser mina närmaste växa upp framför ögonen.
Christofer
2017-01-13
Upptäckte att jag inte betygsatt den här tidigare. Såg den för kanske ett år sedan och minns inte exakt vad jag tyckte men har för mig att det var helt okej men att det inte var riktigt vad jag hade hoppats på. Det kändes en aning långt vill jag minnas. Spännande koncept dock.
cristian81
2016-12-25
Riktigt trevlig och realistisk skildrad film om livet i sig. Tyvärr så hoppar saker förbi aldeles för fort då åren går. Jag hade hemskt gärna haft mer utförligt fokus på enstaka händeleser än att skynda sig fram som den gör allt för ofta.
Ghostface
2016-11-27
En varm och intressant projektfilm om en ganska menlös huvudkaraktär.
2016-10-23
Otroligt seg, tråkig och intetsägande film! Ingen handling över huvud taget! Skådespelarnas insatser hör hemma i en ungersk såpopera. Att den kunde få en Oscar är totalt obegripligt. Den här filmen är så totalt och fullständigt värdelös att den seriöst inte ens borde tilldelas en Razzie.
riodee
2016-05-25
Sömnpiller. Förstår inte alla positiva omdömen. Fullkomligt meningslös film även om konceptet med att filma under en lång tidsperiod är spännande.
Supernaut
2016-05-24
Saknar ord för hur magisk den här filmen är. Även utan det enorma i projektet i sig så är det en finstämd film om att växa upp. Ett mästerverk.
Semiramis
2016-03-04
En av de bästa filmerna från 2014. Kan mycket väl få ett högre betyg efter en omtitt.

2016-02-24
Filmen bare er der. +4.